خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد؛

مردم در ژاپن عضو سه صندوق بازنشستگی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۵۰۷

باید از تجربه صندوق‌های بازنشستگی در کشورهای دچار کهنسالی جمعیت استفاده کنیم

مهدی مسکنی گفت: در ژاپن افراد معمولا به ۳ صندوق بازنشستگی کسورات و حق بیمه می‌پردازند تا در دوران بازنشستگی مورد حمایت قرار گیرند. فقط در ایران است که فرد باید عضو یک صندوق باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مسکنی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) با تاکید بر دور جدید فعالیت‌های موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا و آغاز به کار دوباره این موسسه در زمینه مطالعات صندوق‌ها، بر اهمیت مطالعات حوزه بازنشستگی تاکید کرد. 

مسکنی با اشاره به اینکه انتظار داریم موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا بتواند نقشه راه دولت را هم در صندوق کشوری و هم در صندوق‌های دیگر بازنشستگی طراحی کند، اظهار کرد: نقشی که این موسسه به عنوان محلی برای تعیین روش‌های علمی در مدیریت صندوق‌های بازنشستگی دارد، بسیار با اهمیت است. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر نقش مطالعات در مدیریت صندوق‌های بازنشستگی گفت: ما تاکید داریم که یکی از مباحث مهم مطالعات پژوهشی در مدیریت صندوق‌های بازنشستگی، مطالعه تطبیقی درباره مقایسه مدیریت و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی ایران با سایر کشورهای جهان است. 

وی با اشاره به مواردی مثل مدیریت صندوق‌های بازنشستگی در کشورهای کهنسال جمعیتی مثل کره و ژاپن گفت: در کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن ما با موضوع صندوق‌های تکمیلی بازنشستگی مواجه هستیم. به طوری که هر شهروند ژاپنی عضو بیش از ۲ صندوق است. این محدودیت در ایران است که فرد فقط عضو یک صندوق باید باشد و فقط یک حق بیمه می‌تواند بپردازد، در صورتی که در ژاپن افراد معمولا به ۳ صندوق بازنشستگی کسورات و حق بیمه می‌پردازند تا در دوران بازنشستگی مورد حمایت قرار گیرند. قاعدتا وضعیت رضایتمندی فرد از جایی که تک صندوقی اداره نمی‌شود، بسیار بیشتر از مدل ما خواهد بود. 

مسکنی با بیان اینکه «در ایران حدود یک دهه است که روی موضوع صندوق‌های خصوصی و تعاونی بحث می‌شود» گفت: برخی نباید به اشتباه وجود صندوق‌های تکمیلی را با بیمه‌های خصوصی عمر خلط کنند و این موضوع بیمه‌های اجتماعی و تجاری دو موضوع متفاوت هستند. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا می‌تواند با احصا کردن و استخراج آخرین روش‌های مدیریت صندوق‌های بازنشستگی در کشورهای جهان، کمک زیادی به حل موضوع مشکل صندوق‌ها در ایران بکند. البته ما بر این باور هستیم که مسئله صندوق‌های بازنشستگی نه تنها تنها بحران نیست، که فرصت نیز هست. 

وی با بیان اینکه «دوره بازنشستگی یک فرد، سن استفاده جامعه از تجربیات او است» افزود: تجربه و دانشی که افراد در سی سال خدمت به دست می‌آورند، می‌تواند نقطه شروع افراد در بخش دیگری از زندگی باشد و این باعث می‌شود آن خمودگی و افسردگی دوران بازنشستگی که برخی تصور می‌کنند، دیگر قابل انتظار نباشد.

مسکنی در پایان تاکید کرد: امام خمینی(ره) در سنین حدود هفتاد و شش سالگی انقلاب کرد و این یعنی می‌توانیم از ظرفیت یک فرد دارای سالخوردگی حتی در این سنین نیز استفاده کنیم و بازنشسته شدن به معنای تمام شدن یک فرد نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز