خبرگزاری کار ایران

گزارشِ آسوشیتدپرس از زندان‌های آمریکا؛

آمریکا از زندانیان مانند برده کار می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۱۳۸

زندانیانی که کار نکنند با خطر مرگ، اعتیاد و تجاوز تهدید می‌شوند

خبرنگاران آسوشیتدپرس به افشای وضعیت زندان‌ها و کار اجباری در ندامتگاه‌های این کشور در ایالاتی چون لوییزیانا و کالیفرنیا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، رابین مکدول و مارگی میسون دو پژوهشگر و خبرنگار تحقیقی در آمریکا از اشتغال اجباری زندانیان در برخی زندان‌های آمریکا برخلاف قانون اساسی این کشور و تعهدات آمریکا در کنوانسیون‌های سازمان جهانی کار، خبر داده‌اند. 

این را خبرنگارانی که شاهد خروج کامیون‌های بدون علامت مملو از گاوهای پرورش‌یافته در زندان ایالتی لوئیزیانا بوده‌اند، خبر داده‌اند؛ خبری که تایید می‌کند ایالات مختلفی با هماهنگی یکدیگر؛ صحنه حضور کارگاه‌های تولیدی در زندان‌های این کشور هستند. جایی که مردان عمدتا سیاهپوست، به کار سخت محکوم می‌شوند و برای زنده ماندن باید روزانه بیش از ساعت کار متعارف نیز کار کنند. برای یک دلار پول یا گاهی اوقات اصلاً هیچ! زیرا برخی اگر کار نکنند به زندان‌های خطرناک‌تر که خطر مرگ، اعتیاد و تجاوز در آنها وجود دارد، تبعید می‌شوند. 

برای مثال گاوهای تولید شده در زندان لوییزیانا توسط یک دامدار محلی خریداری می‌شوند و سپس ۶۰۰ مایل دورتر به یک کشتارگاه در تگزاس می‌رسند و در نهایت کار، به زنجیره تامین غول‌هایی مانند رستوران‌های مک دونالد، فروشگاه‌های والمارت و کارگیل و… می‌رسند. 

بر اساس تحقیقات گسترده دوساله خبرنگاران تحقیقی آسوشیتدپرس، در مورد کار در زندان که صدها میلیون دلار عایدی برای زندان‌های این کشور به همراه دارد، شبکه‌های پیچیده و نامرئی و مافیاگونه در تولید کالاها درون و بیرون زندان وجود دارد که محصولات نهایی آن‌ها به جیب شرکت‌های بزرگ می‌رود؛ محصولاتی که حاصل کار رایگان زندانیانی است که اکثر آن‌ها در دادگاه به مجازات با عنوان «حبس با اعمال شاقه» محکوم نشده‌اند. 

این زندانیان عموما از آسیب پذیرترین کارگران آمریکا هستند. اگر آن‌ها از کار امتناع کنند، برخی ممکن است شانس آزادی مشروط خود را به خطر بیندازند یا با مجازات‌هایی مانند فرستادن به سلول انفرادی، یا زندان‌های بسیار خطرناک و مخوف که انواع خطرات آن‌ها را تهدید می‌کند، مواجه شوند. آن‌ها همچنین اغلب از حمایت‌های تضمین شده برای تقریباً همه کارگران تمام وقت دیگر محروم می‌شوند. در این دوره؛ فاقد بیمه برای دوره بازنشستگی خواهند بود و با این حال ممکن است حین کار به شدت مجروح یا کشته شوند. 

کالاهایی که این زندانیان تولید می‌کنند در زنجیره‌های تامین مجموعه‌ای از محصولاتی که در اکثر آشپزخانه‌های آمریکایی، یا شرکت‌های بزرگ تولیدکننده پوشاک یافت می‌شوند، از غلات فراستد فلکس و هات داگ پارک بال گرفته تا آرد مدال طلا، کوکاکولا و برنج رایس لند، جمع می‌شوند. این کالاها تقریباً در قفسه‌های همه سوپرمارکت‌های کشور از جمله Kroger، Target، Aldi و Whole Foods قرار دارند. و برخی از آنها صادر هم می‌شوند. این درحالی‌ست که  آمریکا به این دلیل که محصولات برخی شرکت‌های چین در زندان تولید می‌شود، با اینکه کار اجباری در چین غیرقانونی نیست، این کشور را تحریم کرده است. 

از سویی بسیاری از شرکت‌هایی که مستقیماً از زندان‌ها خرید می‌کنند، سیاست‌های خود را در برابر استفاده از چنین نیروی کار نقض می‌کنند. برخی دانشگاهیان آمریکایی معتقدند باوجود آنکه ۱۵۰ سال پیش پس از جنگ شمال و جنوب؛ برده‌داری غیرقانونی شده اما هنوز در بیش از ۱۲ ایالت آمریکا، کار اجباری غیرداوطلبانه و خارج از مجازات برای زندانیان وجود دارد که نوعی برده‌داری است؛ برده‌داری‌ای که ممکن است نصیب صدها جوان آمریکایی شود که به جرم مصرف مواد، ولگردی، سرقت‌های جزئی و جرایم کوچک، درگیر زندان و مجازات‌هایی نانوشته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز