خبرگزاری کار ایران

مجادله احزاب مجارستان بر سر ورودِ کارگرانِ خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۲۷

حزب دست راستی و ملی گرای موسوم به «جوبیک» در مجارستان تظاهرات گسترده‌ای در برابر کاخ ریاست جمهوری این کشور در بوداپست برگزار کرده و به ورود کارگران مهاجر خارجی به این کشور اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از منابع خارجی، حمایت دولت مستقر مجارستان از ورود نیروی کار خارجی در میان احزاب مختلف این کشور موجبات تشنج را فراهم کرد.

در این راستا، حزب دست راستی و ملی گرای موسوم به «جوبیک» در مجارستان تظاهرات گسترده‌ای در برابر کاخ ریاست جمهوری این کشور در بوداپست برگزار کرده و به ورود کارگران مهاجر خارجی به این کشور اعتراض کرد. 

روز (دوشنبه) بیست و نهم ژانویه، لازلو گئورگی لوکاچ، رهبر این حزب، در میان اجتماع‌کنندگان گفت: واردات «کارگران مهاجر ارزان آسیایی» اخیراً افزایش یافته است، زیرا دولت به ده‌ها هزار کارگر مهمان اجازه ورود به کشور می‌دهد و کار کارفرمایان با دستمزد پایین انجام می‌شود. 

او گفته است: دولت مجارستان مسئول تامین مالی کارگران مهمان است زیرا به جای «ارزش دادن به نیروی کار مجارستانی» که به خوبی آموزش دیده‌اند، نیروی کار ارزان ساده و مبتدی را از خارج استخدام می‌کنند و این بازار کار کارگران داخلی را خراب کرده است. 

در همین حال، حزب ائتلاف دموکراتیک مجارستان تجمع دیگری در حمایت از ورود کارگران خارجی در چهارچوب دفاع از حقوق بشر انجام داده و راه حل مشکلات کارگران مجار را نه اخراج کارگر خارجی، که پرداخت مزد مناسب به کارگران داخلی معرفی کرد. 

از یکسو فرنس وارگا، یک سیاستمدار عضو مرکزیت این حزب، که به عنوان یک نیروی مستقل در مجلس حضور دارد، در یک نشست مطبوعاتی آنلاین گفته است: بر اساس پیش‌نویس لایحه‌ای که توسط دفتر کابینه نخست‌وزیر تهیه شده، شرکت‌هایی که حداقل شصت درصد از پرسنل خود را کارگران خارجی استخدام می‌کنند، مقداری معافیت مالیاتی دریافت خواهند کرد. این اقدام دولت نیز درست نیست و دولت در مقابل باید اخراج کارگر مجارستانی برای جذب نیروی کار خارجی را ممنوع کند. در مقابل احزاب چپ‌گرا و سبز حاضر در مجارستان حمایت خود را از کارگران خارجی به این دلیل که «دارای حقوق انسانی بوده و کارگر هستند» ابراز کردند. 

سیاست جدید دولت مجارستان برای حمایت مالیاتی از کارفرمایان بکارگیرنده نیروی کار خارجی، این روزها باعث اختلافات داخلی در میان احزاب و مجلس این کشور شده و مواضع متفاوتی در میان احزاب پیرامون این موضوع به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز