خبرگزاری کار ایران

خودداری کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال «دو» از امضای قرارداد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۹۵

یک منبع کارگری در راه‌آهن از اصرار پیمانکار خطوط ابنیه فنی ناحیه شمال دو برای عقد قرارداد جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در راه‌آهن از اصرار پیمانکار خطوط ابنیه فنی ناحیه شمال دو برای عقد قرارداد جدید خبر داد.

این کارگر گفت: اخیرا پیمانکار ابنیه فنی راه آهن شمال «دو» تغییر کرده و کارفرمای جدید در حالی اصرار به عقد قرار داد جدید با کارگران دارد که برخی مفاد تعهدنامه‌ی این قرارداد به ضرر کارگران است که باید اصلاح شود.

به گفته وی؛ به عنوان نمونه در برخی بندهای تعهدنامه‌ی این قرارداد که یکطرفه نوشته شده؛ منافع کارگران نادیده گرفته شده است. جدا از نگه داشتن یک ماه حقوق کارگران در بند ۳۳ این قرارداد آمده: «شرکت متعهد می‌گردد در ابتدای هرماه حقوق پرسنل را پرداخت نماید ولی در صورت‌ عدم وصول صورت وضعیت پیمانکار بیش از سه ماه توسط کارفرما امکان تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل محتمل می‌باشد. اینجانب با آگاهی کامل از این موضوع حاضر به همکاری با شرکت می‌باشم و در این خصوص حق هیچ گونه اعتراض را از خود سلب می‌کنم.»

همچنین در بند ۳۴ این قرار داد آمده: «اینجانب با آگاهی کامل از اینکه مطالبات مربوط به عیدی، سنوات، مرخصی و بن کارگری از طرف شرکت به صورت ماهیانه در حقوق منظور و ماهیانه پرداخت می‌گردد، حاضر به همکاری با شرکت هستم و در پایان مدت قرارداد حق هیچ گونه ادعایی را در این خصوص از خود سلب می‌کنم.»

این کارگر که به همراه همکاران به قرارداد خود معترض است، در ادامه گفت: کارگرانی که اخیرا در استخدام این شرکت پیمانکار قرار گرفته‌اند، به صورت میانگین ۱۵ سال سابقه کار در خطوط ابنیه فنی راه آهن دارند، و اینکه پیمانکاری بخواهد برخی مزایای مزدی و قانونی آن‌ها را نادیده بگیرد به همین دلیل کارگران از امضای قرارداد جدید خودداری می‌کنند.

به گفته وی؛ در روزهای اخیر فشارهای کارفرما برای انعقاد قرارداد افزایش یافته است اما کارگران تصمیم گرفته‌اند تا وصول مطالباتشان از امضای هر قرارداد جدیدی که قانونی نیست، خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز