خبرگزاری کار ایران

اخراج پنج هزار نیروی دولتی؛ شیرین‌کاری جدیدِ خاویر میلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۶۸۵

رئیس جمهور جدید آرژانتین هفته گذشته گفته بود که دولت او قرارداد بیش از ۵۰۰۰ کارمند استخدام شده در سال جاری را قبل از مراسم تحلیف در اوایل ماه جاری میلادی ملغی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، دولت جدید آرژانتین در اقدامی پنج هزار نفر از کارکنان دولت را طی تصمیمی یک شبه اخراج کرده است. 

خاویر میلی (رئیس جمهور جدید آرژانتین متعلق به راست افراطی)، هفته گذشته گفته بود که دولت او قرارداد بیش از ۵۰۰۰ کارمند استخدام شده در سال جاری را قبل از مراسم تحلیف در اوایل ماه جاری میلادی ملغی خواهد کرد. حالا از هفته جاری دستور دولت اجرایی و ابلاغ شده است. 

این اقدام در چهارچوب طرح تعدیل ساختاری و کوچک‌سازی دولت در کشور آرژانتین اجرا شده است. 

سیاست‌های میلی درباره خصوصی‌سازی، اخراج، حذف یارانه‌‎ها و کاهش مزد کارگران و لغو حق تجمع و اعتصابات در روزهای اخیر مورد اعتراض بسیاری از تشکل‌ها، احزاب و نیروهای اجتماعی و سیاسی آرژانتین قرار گرفته است. 

اخراج‌های دسته جمعی به دنبال فرمان ریاست‌جمهوری میلی، فراخوان اعتراضات خیابانی دیگری را در آرژانتین به دنبال داشته است. تنها یک ماه پس از استقرار خاویر میلی آرژانتین صحنه ده‌ها تظاهرات گسترده در شهرهای بزرگ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز