خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

«افزایش سن بازنشستگی» اعتماد کارگران را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۰۹

افراد تحت پوشش فعلی سازمان تامین اجتماعی با شرایط و قوانین جاری عضو صندوق شده‌اند و تغییر یکطرفه هر یک از اصول و قوانین آن، باعث از بین رفتن اعتماد و متضرر شدن جامعه هدف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک مدرس دانشگاه با انتقاد از مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی گفت: مردم مقصر ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی نیستند؛ باید به مسئولان گفت هزینه سوء‌مدیریت‌ها را از جیب مردم جبران نکنید.

عباس کریمی گفت: تصویب شتابزده این مصوبه مورد پذیرش جامعه کارگری کشور نیست و موجب نگرانی شاغلان و ایجاد تبعات اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی اظهار داشت: افراد تحت پوشش فعلی سازمان تامین اجتماعی با شرایط و قوانین جاری عضو صندوق شده‌اند و تغییر یکطرفه هر یک از اصول و قوانین آن، باعث از بین رفتن اعتماد و متضرر شدن جامعه هدف می‌شود.

کریمی اعلام خبر تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط نمایندگان مجلس را با هدف تعدیل هزینه اجتماعی مصوبه افزایش سن بازنشستگی عنوان کرد و افزود: مردم آگاهند که موضوع همسان سازی جزو برنامه ششم بود و دو سال نیز تمدید شده، ولی با وعده‌درمانی مغفول ماند.

وی با سوال از نمایندگان مجلس گفت: چرا مصوباتی که هزینه آن به دوش مردم است، با تعجیل در اولویت اجرا قرار می‌گیرند، اما ایفای تعهدات برنامه‌ای و قانونی همچون همسان‌سازی سالهاست در حد تصویب مانده یا با اجرای ضعیف مواجه شده است؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز