خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران ساختمانی ابنیه المپیک تابستانی در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۳۵

بیش از ۱۲۰ کارگر در محلی در غرب پاریس که قرار است میزبان رقابت‌های بازی‌های المپیک تابستانی سال آینده باشد، کار را برای برگزاری این رقابت‌ها در تابستان آینده دشوار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، کارگران فعالیت در محل ساخت و ساز یکی از مکان‌های مهم برگزاری المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ در فرانسه به دلیل عدم صدور مجوز اقامت و نقص قراردادها اعتصاب و جاده‌ منتهی به محل پروژه را مسدود کردند. 

بیش از ۱۲۰ کارگر در محلی در غرب پاریس که قرار است میزبان رقابت‌های بازی‌های المپیک تابستانی سال آینده باشد، کار را برای برگزاری این رقابت‌ها در تابستان آینده دشوار کردند.

حدود ۲۰ نفر از این کارگران به‌عنوان نماینده سایرن نیروها مدعی شدند برای کار در ساخت و ساز استخدام شده‌اند و برخی دیگر گفتند که در شرایط مشابه در پروژه‌های ساختمانی سراسر شهر کار می‌کردند و اکنون مشکل اقامت دارند. 

کارگران یاد شده که اغلب مهاجر بوده و با اجازه کار ساکن هستند، این اقدام را در ادامه فراخوان‌هایی علیه کارفرمای خود انجام می‌دهند که قرار است در نتیجه آن اسنادی برای اصلاح قراردادها به آن‌ها ارائه کند. این اسناد هم قرارداد آن‌ها را اصلاح می‌کند و هم اجازه اقامت آن‌ها را تا پایان تمامی پروژه‌ها تمدید می‌کند.

یکی از کارگران اعتصابی به نام سیمبالا سیببه از کشور مالی، می‌گوید: او را برای کار در سایت فرستادند، و دیوارها را طی یک دوره شش ماهه رنگ‌آمیزی کند و مزد روزانه شصت یورو می‌گرفتم اما به دلیل عدم اجازه اقامت و مشکل قرارداد،‌ نمی‌توانست از این پول استفاده کنم.

کارگران اعتصاب کننده بیانیه‌ای صادر کردند و گفتند: «بدون قرارداد، بازی المپیک در کار نیست»! 

کارگران مدعی شده‌اند تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود در محل می‌مانند و به مسدود کردن جاده تا هفته آینده هر روز ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز