خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران ابنیه فنی راه آهن اهواز برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۸۲

کارگران پیمانکاری نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن اهواز خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حوزه کاری خود هستند.

تعدادی از کارگران شاغل خط و ابنیه فنی راه آهن اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: ما کارگران پیمانکاری شاغل در بخش نگهداری از خطوط راه آهن اهواز هستیم که درآمد برخی از ما نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران ابنیه فنی راه آهن ماهانه با اضافه‌کاری و سایر مزایای جانبی، مبلغی در حدود ۹ تا ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه گفتند: آنچه باعث افزایش حقوق‌مان می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر اجرایی شود.

کارگران با بیان اینکه‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل باعث تضییع حقوق آنان شده است، در عین حال جمعه‌کاری‌ها و تعطیل کاری کارگران هم برای افزایش حقوق محاسبه نمی‌شود، گفتند: ما کارگران شاغل در ابنیه فنی جنوب اهواز فاقد یک نظام همانگ پرداخت حقوق هستیم به همین دلیل نمی‌توانیم برای مخارج زندگی‌مان برنامه‌ریزی کنیم.

آن‌ها در پایان تاکید کردند: بیمه تکمیلی و لباس کار مناسب نداریم. همچنین پیمانکار طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز