خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران رویا پلاستیک سنندج برای افزایش حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۹۲۹

کارگران کارخانه رویا پلاستیک واقع در شهرک صنعتی شماره ۱ سنندج، خواستار افزایش حقوق شدند.

تعدادی از کارگران کارخانه رویا پلاستیک سنندج در تماس با خبرنگار ایلنا، نسبت به حداقل حقوق و مزایای دریافتی خود اعتراض کردند.

این کارگران گفتند: چندین سال است ما کارگران رویا پلاستیک از مسئولان شرکت درخواست افزایش حقوق و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما ایجاد نشد و در نتیجه برای چند روزی اعتراض صنفی برگزار کردیم. با این حال امیدواریم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت کنیم.

به گفته یکی از کارگران، ۱۵۰ کارگر رویا پلاستیک با ۲۰ سال سابقه کار و با ۱۲ ساعت کار روزانه دستمزدی کمتر از حداقل مصوب شورای عالی کار و بدون دریافت هیچ مزایایی کار می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت اقلام مصرفی و غذایی، بسیار ناچیز است.

این کارگر که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکاران است، در ادامه گفت: در حالی ما کارگران قراردادی از میزان دریافتی حقوق خود رضایت نداریم که اخیرا کارفرما سرویس ایاب و ذهاب کارگران را حذف کرده است.

به گفته وی، روز ۲۳ مهر ماه در ادامه پیگیری‌های صنفی کارگران شماری از مسئولان استانی و شهرستانی برای پیگیری مطالباتمان وارد کارخانه شدند که در نهایت کارفرما راضی به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران شد اما کارگران معتقدند با افزایش ۲۰ درصدی هم با هم حقوق دستمزد ماهانه کارگران قانونی نمی‌شود بنابراین مطالبه ما کارگران همان دستمزد بر اساس مصوبه شورایعالی کار به همراه اضافه کاری و سایر مزایای قانونی دیگر است که سال‌ها کارگران از آن محروم بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز