خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

مانع از فروش کارخانه «گراناز» و بیکاری کارگران شوید

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۶۳

مدیرعامل کارخانه «گراناز» خواستار پیگیری مشکلات این واحد تولیدی و جلوگیری از فروش کارخانه از سوی یکی از طلبکاران شد.

محمد تابان مهر (مدیرعامل کارخانه «گراناز») در تماس با خبرنگار ایلنا، از توقف فعالیت این واحد تولیدی و بلاتکلیفی حدود ۲۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: فعالیت واحد تولیدی گرانازکه در زمینه تولید پارچه و روفرشی در شهرستان فهرج کرمان فعالیت دارد، در پی مشکلات مالی از هشت ماه پیش متوقف شده است؛ این در حالیست که اخیرا یکی از طلبکاران بابت طلب یک میلیاردی خود اقدام به فروش کارخانه کرده است.

او با بیان اینکه ین واحد تولیدی سال ۱۳۹۸ در روستای رحمت آباد فهرج با اعتبار یک میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان به بهره برداری رسیده است، افزود: برای راه‌اندازی این کارخانه، ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید اختصاص یافته و مابقی آن از محل بخش خصوصی تامین شده است.

مدیرعامل کارخانه گراناز در ادامه با بیان اینکه طلبکار بخش خصوصی با حکم قضایی اقدام به فروش کارخانه کرده است، افزود: مسئولان قضایی بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه اجازه تعطیلی یا توقیف یک واحد تولیدی فعال را نخواهند داد حال چرا برای این کارخانه که مصائب خود را پشت سر گذاشته و اکنون می‌خواهد به بهره‌برداری مجدد برسد، حکم به فروش داده‌اند.

وی اظهار کرد: در سفر اسفند ماه سال ۱۴۰۱ هیات دولت به استان کرمان، مسئولان وعده پرداخت تسهیلات بانکی به کارخانه گراناز را دادند که در پی آن اعلام شد با رفع مشکلات کارخانه، سریعا راه‌اندازی شود. اما در زمان ارائه مدارک با مشکل دریافت پروانه بهربرداری مواجه شدیم که در نهایت بعد از حدود چهار ماه (خرداد ۱۴۰۲) پروانه دریافت شد که در ادامه اداره صنعت معدن وعده تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی داد که هنوز محقق نشده است.

مهر تابان با بیان اینکه در صورتی که با درخواست تسهیلات این واحد تولیدی موافقت شود بدهی‌های این کارخانه پرداخت و کارگران دوباره مشغول به کار خواهند شد، در ادامه گفت: حکم مزایده کارخانه‌ای که با سختی بسیار ساخته و آماده تولید شده است، نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

به گفته وی؛ بداخلاقی با فعالان اقتصادی و سنگ‌اندازی پیش روی بنگاه‌های تولیدی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده، جای تعجب و سؤال دارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که بیگانه‌ها با ابزار تحریم قصد دارند، اقتصاد ایران را زمین‌گیر کند و فعالان اقتصادی با قبول همه سختی‌ها دل به دریای طوفانی تولید زده‌اند برخی مسؤلان بی‌اعتنا به عواقب تصمیمات خود، مشکلات تولید کننده را افزایش می‌دهند.

او در مورد وضعیت تولیدات این کارخانه گفت: ظرفیت تولید این کارخانه روزانه ۶۰ روفرشی است و اگر با تسهیلات بانکی این واحد موافق شود واحد پارچه بافی نیز راه‌اندازی خواهد شد در غیر اینصورت اگر روند متوقف شدن فعالیت این کارخانه ادامه پیدا کند هم تولید و هم اشتغال حدود ۲۰ کارگری که به صورت مستقیم در این واحد مشغول کار بودند، از بین خواهد رفت.

این کارفرما با تاکید بر اینکه در سه ماهه نخست شروع به کار این کارخانه محصولات تولید آن به کشور پاکستان صادر می‌شد، در پایان افزود: از مسئولان می‌خواهیم با ارائه تسهیلات فکری به حال کارخانه پارچه و روفرشی بافی گراناز و کارگران مستاصل آن بکنند؛ در غیر اینصورت این کارخانه را از دست رفته بدانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز