خبرگزاری کار ایران

افزایش تعرفه پزشکان در بیمارستان میلاد اجرایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۲۹۶

افزایش تعرفه پزشکان بیمارستان‌های عمومی و دولتی افزایش یافته اما این افزایش در بیمارستان میلاد، که به صورتِ هیات امنایی اداره می‌شود، هنوز اجرایی نشده و تعرفه‌های پزشکیِ سال ۱۴۰۲ بر مبنای ارقام سال ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعرفه‌های پایین پزشکی در بیمارستان‌های دولتی و  مراکز ملکی تامین اجتماعی و در مقابل رقم بالای این تعرفه‌ها در بیمارستان‌های خصوصی، سبب کوچ تعداد قابل توجهی از پزشکان بخش درمان تامین اجتماعی به مراکز خصوصی شده تا جایی که امروز کمبود پزشک متخصص به یکی از مسائلِ اصلی مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی تبدیل شده است. 

مسئولان البته برای حل این مشکل دست به  اصلاحاتی زدند که از آن‌جمله می‌توان به تبدیل وضعیت پزشکان و  اصلاح تعرفه پزشکان سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد. اصلاحاتی که از سوی هیات امنای سازمان پیگیری شد. 

این افزایش تعرفه البته در بیمارستان میلاد، که به صورتِ هیات امنایی اداره می‌شود، هنوز اجرایی نشده و تعرفه‌های پزشکیِ سال ۱۴۰۲ بر مبنای ارقام سال ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود. 

یک پزشک در بیمارستان میلاد در تماس با ایلنا در اعتراض به روند موجود مدعی‌ شد علتِ این اتفاق در بیمارستان میلاد تصمیماتِ معاونت درمانِ سازمان تأمین اجتماعی است و بر این باور است که این مقام مسئول با دخالت در مدیریت مجموعه بیمارستان اختلال ایجاد کرده است. 

به گفته‌ی وی، این مسائل در کنار عدم پرداخت سهم بیمارستان میلاد از منابع سازمان تامین اجتماعی، باعث تجمع پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان در محوطه بیمارستان طی هفته‌های گذشته شده است. همچنین مسائلی چون تاخیر در پرداخت از سوی سازمان تامین اجتماعی و تاخیر در پرداخت اصل حقوق کارکنان بخش درمان میلاد، به این تجمع دامن زده است.

اما روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی این ادعا را رد کرده و گفته است: معاونت درمان سازمان در جریان اصلاح تعرفه‌های پزشکان، وظایف خود را در سال جاری انجام داده و درباره بیمارستان‌های هیات مدیره‌ای و هولدینگی مانند میلاد، این خود هیات مدیره بیمارستان هستند که در این زمینه اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

گفتنی است تاکنون تلاش ایلنا برای تماس با اعضای هیات مدیره این بیمارستان و مشخص شدن ابعاد کامل مسئله بی‌پاسخ باقی مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز