خبرگزاری کار ایران

حمایت اتحادیه کارگران ایتالیا از حقوق کارگران مهاجر/ زمین‌های بایر با مهاجران آباد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۹۰۴

اتحادیه سراسری کارگران ایتالیا در اطلاعیه‌ای از حقوق کارگران مهاجر به ایتالیا حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، اتحادیه سراسری کارگران ایتالیا موسوم به (USB) در اطلاعیه‌ای از حقوق کارگران مهاجر به ایتالیا (به ویژه کارگران بخش کشاورزی و زراعت) حمایت کرد. 

این اتحادیه‌ی ایتالیایی با طرح شعار «زمین متعلق به کسانی است که روی آن کار می‌کنند» تاکید کرد: کارگران مهاجر پس از سال‌ها کار برای ثروتمند کردن صاحب‌خانه‌ها، اکنون آگاه شدند. آنان فهمیدند که حتی کارگر مهاجر نیز حقوقی دارد. 

این اتحادیه تصریح کرد: بسیاری از زمین‌های ایتالیا بایر و بدون کشت رها شده است و با منطق‌های سودمحور سرمایه‌داری، مسئله اشتغال کارگران و حتی کارگران مهاجر را نمی‌توان با اختصاص اراضی کشت نشده به ایجاد اشتغال حل کرد. 

USB اضافه کرده است: کارگران در سراسر جهان با هم برادر هستند و برای خارج شدن از زیر یوغ استثمار، با هم همکاری می‌کنند. تنها نشانه امید نه تنها برای کارگران مهاجر بلکه برای همه کسانی که می‌خواهند کورسویی از امید پیدا کنند، اصلاح قوانین برای بهره‌گیری از کارگران مهاجر است. 

این اتحادیه با اشاره به اینکه «سه میلیون هکتار از زمین‌های قابل زراعت در ایتالیا بدون مالک رها شده و نیروی کار بومی کافی برای کار در آن‌ها وجود ندارد» در اطلاعیه آورده است: زمان آن فرا رسیده است که اگر ایتالیا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی با مشکل مدیریت مهاجران مواجه است، با تغییر قوانین زمین‌های غیر زیر کشت موجود را به دست تعاونی‌هایی بدهد که می‌توان از نیروی کار بیکار و مهاجر برای آبادانی آن‌ها استفاده کرد و این چنین منابع طبیعی کشور بلااستفاده نمی‌ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز