خبرگزاری کار ایران

فایننشال تایمز گزارش داد؛

عقب‌نشینی سران حزب کارگر انگلیس از شعارهای کارگری برای جذب منابع مالی شرکت‌ها در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۵۴

فایننشال تایمز ادعا کرده است: حزب کارگر انگلیس حقوق کارگران را به عنوان مطالبه تاریخی و اساسی این حزب انکار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، سران و رهبران حزب کارگر بریتانیا از شعارها و منشور حمایت از کارگران خود عدول کرده است تا بتواند منابع مالی برخی شرکت‌ها را برای حضور در انتخابات را از آن خود کند.

طبق این گزارش، حزب کارگر حقوق کارگران را به عنوان مطالبه تاریخی و اساسی این حزب انکار کرده است تا در برابر هجمه‌های حزب محافظه‌کار و حزب لیبرال انگلیس مبنی بر اینکه «حزب کارگر ضد آزادی کسب و کار و شرکت‌ها است»، فائق آید. در همین راستا؛ سر استارمر (از رهبران جناح راست و سازشکار حزب کارگر انگلیس) به عنوان رهبر حزبی که سال‌ها در انگلستان قدرت را در اختیار داشت، تعهد خود برای تقویت حمایت‌ها از کارگران بخش اقتصاد دیجیتال و اقتصاد گیگ را کمرنگ می‌کند، زیرا برای برگزاری انتخابات و تبلیغات این حزب بر جلب نظر رهبران شرکت‌های بریتانیا تمرکز خواهد کرد. به این ترتیب استارمر تلاش دارد تا تبلیغات احزاب راست و محافظه‌کار مخالف که به دنبال «ضد سرمایه‌دار» معرفی کردن این حزب هستند را خنثی کند.

به گفته‌ی رهبران اتحادیه‌های کارگری انگلیس که سابقاً پشتیبان این حزب بودند، در نشست بررسی سیاست ملی حزب کارگر در ناتینگهام ماه گذشته سخن قابل توجهی از حقوق کارگران بیان نشده و این حزب تقریبا به طور رسمی به یک حزب غیرکارگری بدل شده است.

این حزب همچنین موضع خود را در مورد مشروط شدن برای استخدام‌های جدید روشن و تأیید کرد که دولت آتی انگلستان در صورت پیروزی حزب کارگر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد کارمندان خود را در طول دوره آزمایشی اخراج کنند؛ امری که با اعتراضات رهبران اتحادیه‌ها در جلسه مواجه شد.

این اقدامات پیش از نبرد برای حمایت رهبران تجاری انگلیس و قبل از انتخابات عمومی که در سال آینده (احتمالا پایان این زمستان) برگزار می‌شود، انجام شده است. وزرای حزب حاکم محافظه‌کار به دنبال آن هستند که آنچه  به‌عنوان تناقض بین سیاست‌های حزب کارگر و رهبرانش در حرکت‌های «یک بام و دو هوا» وجود دارد را در رسانه‌ها مطرح کنند.

کارشناسان سیاسی انگلیسی معتقدند سیاست جدید سازشکارانه حزب کارگر این کشور باعث می‌شود این حزب به نوعی «از اینجا مانده و از آنجا رانده» شود و نه حمایت کامل شرکت‌ها و سرمایه‌داران و طبقه متوسط را داشته باشد و نه حمایت سابق کارگران سرخورده شده از صندوق انتخابات را در کنار خود تضمین کند.

حزب کارگر ممکن است بر سر سیاست خود با مقامات اتحادیه کارگری با مشکلات بیشتری مواجه شود. «یونیت» بزرگترین اتحادیه کارگری مرکزی در بریتانیا و یکی از حامیان مالی عمده حزب کارگر، سند مورد توافق در ناتینگهام را نپذیرفته و از موضع خود در مورد دفاع از حزب عدول کرده است. مومنتوم، یک گروه مبارزات انتخاباتی چپ‌گرا در درون حزب کارگر، رهبری حزب را "در کم کردن تعهد خود در مورد وضعیت کارگران" دچار اشتباهات فاحش می‌داند. این فراکسیون جوان در درون حزب کارگر معتقد است این حزب به جای تاکید بر منابع مالی باید بر بسیج بیشتر کارگران جوان فعال در اقتصاد اینترنتی و کارگران «گیگ» که شامل نیروی کار پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین است، تمرکز کند و کارگران سرخورده را با شعارهای قوی‌تر به عرصه بازگرداند.

فراکسیون چپ‌گرای مومنتوم در درون حزب کارگر، سلسله مراتب رهبری حزب را به تعظیم در برابر "منافع شرکت‌ها و صاحبان سرمایه" متهم کرد.

یک مقام حزبی پیشرو در حزب کارگر انگلیس گفت: «حزب کارگر به دنبال اعتبار بیشتر در سطح اجتماعی است و به همین خاطر از گذشته هم سازشکارتر شده اما نمی‌فهمد که این کار اعتبار خودش را کمتر هم خواهد کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز