خبرگزاری کار ایران

کارخانه «پارسیلون» به مزایده گذاشته شد/ ضرورت توجه به اهلیت در واگذاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۶۸۳

جمعی از کارگران قدیمی واحد نساجی پارسیلون واقع در شهرستان خرم آباد استان لرستان از واگذاری این واحد تولیدی از طریق مزایده عمومی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه پارسیلون با بیان اینکه حدود ۱۲سال است که تولید در این واحد تولیدی به دلیل واگذاری غیرکارشناسی کارخانه به بخش خصوصی متوقف شده و از آن زمان حدود دو هزار کارگر بیکار و وضعیت شغلی مشخصی ندارند، در ادامه افزودند: از روزهای گذشته سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان به عنوان متولی این واحد تولیدی، کارخانه پارسیلون را برای واگذاری به مزایده عمومی گذاشته است.

به گفته کارگران، آگهی مزایده عمومی واحد تولیدی پارسیلون هم اکنون در رسانه‌ها منتشر شده و متقاضیان بخش خصوصی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

کارگران قدیمی این واحد تولیدی با بیان اینکه سالهاست اهالی شهر خرم آباد به دنبال بازگشایی مجدد این واحد نساجی برای اشتغال جوانان جویای کار خود هستند اما درنهایت این واحد با پیگیری برخی مسئولان دلسوز استانی قرار است دوباره فعال شود، گفتند: زمانی این واحد تولیدی حدودا دو هزار کارگر فعال در سه شیفت و۱۵ هزار کارگر غیر مستقیم داشت که با واگذاری آن به بخش خصوصی و در نهایت آن زمان به دلیل غیرمتعهد بودن پیمانکاران بخش خصوصی این واحد تولیدی به بهانه غیر اقتصادی بودن تعطیل شد.

به گفته کارگران قدیمی پرسیلون؛ نداشتن توان مالی و مدیریت سرمایه گذار قبلی، موجب خسارت به کارخانه و کارگران شده است.

به ادعای این کارگران؛ در حال حاضر سالهاست صدها نفر از جوانان بیکار شهرستان خرم آباد منتظر ازسرگیری مجدد فعالیت پارسیلون هستند.

این کارگران در ادامه تصریح کردند: هم‌اکنون مهمترین دغدغه و نگرانی آن‌ها اهلیت داشتن سرمایه گذار جدید در اداره این واحد تولیدی است. غالب افرادی که برای خرید این واحد پا پیش می‌گذارند، اهلیت کاری ندارند و هدف آن‌ها به جای اشتغال و تولید دست‌درازی به منابع ملی است.

کارگران بیکار شده این واحد بزرگ نساجی در پایان گفتند: امیدواریم این کارخانه بدون شائبه به فرد یا نهادی قدرتمند و با تجربه واگذار شود که اهل فن باشد در عین حال نیازمند حمایت ونظارت دولت بعد از واگذاری هستیم که شاهد تکرار اتفاقاتی که در گذشته منجر به تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری کارگران آن شده، نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز