خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارِ بی‌وقفه در گرمای غیرقابلِ تحملِ عسلویه/ کارمندان تعطیل می‌شوند اما کارگران خیر...

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۲۹۴

رئیس کانون انجمن‌های صنفی پارس جنوبی گفت: روزانه تعدادی از کارگران دچار گرمازدگی و سرگیجه می‌شوند و به کلینیک و بیمارستان مراجعه می‌کنند. این وضعیتِ هر ساله‌ی کارگرانِ این منطقه است و هیچ فکری به حالشان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا میرغفاری (رئیس کانون انجمن‌های صنفی پارس جنوبی) در خصوص بدی آب و هوا در منطقه عسلویه گفت: هوای این منطقه اواخر برج ۴ تا اوایل برج ۷ شرجی و دما در این منطقه به شدت بالا می‌رود و تحملِ این وضعیت برای کارگران سخت است. طی چند روز گذشته رطوبت هوا بیش از ۹۰ درجه و دمای هوا بالای ۴۵ درجه بوده اما هیچ تصمیمی برای وضعیتِ کارگران اتخاذ نشده است. 

وی گفت: در این مواقع کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت باید جلساتِ اضطراری تشکیل بدهند و راهکاری برای کاهش تلفاتِ و آسیب‌های ناشی از این وضعیت ارائه بدهند. اگر لازم است ساعات کار را کاهش دهند، حجم کار را کم کنند و یا کارفرمایان را ملزم کنند تا مواد غذایی لازم را برای جبرانِ افت شدید آب بدن در اختیار کارگران قرار دهند. 

میرغفاری بیان کرد: روزانه تعدادی از کارگران دچار گرمازدگی و سرگیجه می‌شوند و به کلینیک و بیمارستان مراجعه می‌کنند. این وضعیتِ هر ساله‌ی کارگرانِ این منطقه است و فکری به حالشان نمی‌شود. در این هوا معمولا کارمندانِ اداره‌ها تعطیل می‌شوند و کارگران پالایشگاه‌ها و پروژه‌ها به همان روال سابق به کار خود ادامه می‌دهند. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران پارس جنوبی در خصوص وضعیت کارگران پروژه‌ای گفت: بیشترین آسیب را کارگرانِ پروژه‌ای می‌بینند. حجم کارِ این کارگران قابل مقایسه با کارگرانِ بهره‌برداری نیست. کارگرانِ پروژه‌ای ساعات کاری زیاد و پیوسته‌ای دارند. این کارگران مرخصیِ کمتری نسبت به کارگران دیگر دارند. روال کارِ این کارگران ۲۰ – ۱۰ است، اما خیلی اوقات کارفرمایان برای اینکه از زمان‌بندیِ پروژه‌های خود عقب نمانند و روند اجرای پروژه سریع‌تر به نتیجه برسد، مرخصیِ کارگران پروژه‌ای را لغو می‌کنند. این کارگران مجبورند بی‌وقفه و بدونِ مرخصی به کار خود ادامه بدهند و در کنار این فشار، کارفرما خدماتی هم به این کارگران نمی‌دهد. 

میرغفاری بیان کرد: از جمله موضوعات مورد اعتراض این کارگران، در کنار مباحث حقوق و دستمزد، خدماتِ رفاهیِ بسیار ضعیف، ساعاتِ کاری طولانی و وضعیتِ بدِ خوابگاه آن‌هاست. این کارگران در اتاق‌های کوچک بدونِ آنکه حریم شخصی و کرامتِ آن‌ها حفظ شود زندگی می‌کنند. شرایطِ این کارگران بد است و در فصل‌های گرمِ سال، اوضاع برایشان سخت‌تر هم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز