خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت عاشورای حسینی:

اولین انگیزه قیام امام حسین(ع) ایستادن مقابل بدعت گذاری‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۵۹۸

حسن صادقی در پیامی اعلام کرد: واقعه عاشورا، یادآور حماسه انسان‌های آزاده و ثابت قدمی است که عاشقانه در راه پیروزی حق گام برداشته و به وصل الهی لبیک گفتند.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با انتشار پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت. 

 متن پیام به شرح ذیل است: 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» 

واقعه عاشورا، یادآور حماسه انسان‌های آزاده و ثابت قدمی است که عاشقانه در راه پیروزی حق گام برداشته و به وصل الهی لبیک گفتند. 

امروز بیش از ۱۴ قرن از واقعه بزرگ کربلا می‌گذرد، اما نام و آوازه بزرگمردی و رشادت مردان و زنان بزرگی که در این واقعه عظیم حضور یافتند همچنان بر تارک تاریخ خوش می‌درخشد و ایستادگی و مقاومت آزادگان کربلا در تاریخ ثبت و جاودانه شده است و همه ما باید بر هر مسند و با هر مسلکی هستیم، از منش و هدف آن عزیزان که در راس آن‌ها پرچم سید و سالار شهیدان به اهتزاز در آمده است، الگوبرداری کنیم و در مسیر حق و حقانیت گام برداریم. 

کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت طلبی بوده و برای ما تنها یک حادثه نیست، بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغاز فصل آزادگی است. 

قیام حضرت امام حسین (ع) در راستای احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه، ایستادن مقابل بدعت گذاری‌های یزید، حق طلبی و ایستادگی در مقابل ظلم و استبداد بود که به ما درس ایمان، آزادگی و ایثار می‌آموزد. جامعه کارگری نیز به تأسی از سیره سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، حق طلب خواهند بود و تسلیم تبعیض و بی‌عدالتی نخواهند شد. 

فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به ملت مسلمان ایران و تمامی ارادتمندان آن حضرت به ویژه جامعه کارگری کشور تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال آگاهی و توانایی فهم فلسفه عاشورا را برای ادامه راه سرور و سالار شهیدان مسئلت دارم. 

حسن صادقی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز