خبرگزاری کار ایران

تسریع در ساخت کارخانه «بیواتانول باشت» برای اشتغال جوانان بومی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۳۱

تعدادی از اهالی وجوانان جویای کار شهرستان «باشت» استان کهکیلویه و بویراحمد خواستار تسریع در ساخت کارخانه «بیواتانول باشت» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه اشتغال زایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از اهالی و جوانان جویای کار شهرستان «باشت» استان کهکیلویه و بویراحمد، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه کارخانه «بیواتانول» بعداز چهارسال از کلنگ زنی شدند.

یکی از اهالی شهرستان «باشت» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: کارخانه بیوتانول که در شهرستان کهکیلویه واقع شده، از سال ۹۸ در حال ساخت است و بعد از یک مدت تعطیلی، ساخت آن حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی؛ مهمترین مشکل حال حاضر که برخی مسئولان مطرح کرده‌اند؛ نداشتن منابع مالی برای ادامه کار است در عین حال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تکمیل کارخانه بیواتانول باشت در سفر رئیس جمهوری به استان پیش‌بینی شده، ولی این مصوبه تاکنون تنها روی کاغد مانده است.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: چهار سال است این کارخانه نیمه کاره رها شده که نیاز به تامین اعتبار و عزم جدی مسئولان برای بازگشایی کارخانه دارد.

این کارگر با بیان اینکه این کارخانه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان قرار بود برای حدود ۴۰۰نفر اشتغال مستقیم بسازد، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان «باشت» و اینکه شرکت بیواتانول در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم هزار کارگر به‌صورت غیرمستقیم باشد، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این کارخانه، هرچه سریعتر اقدام کنند.

بیواتانول (اتانول زیستی) که یک سوخت گیاهی است در کشورهای دنیا به عنوان یک افزودنی مناسب جهت بهبود خواص بهسوزی بنزین و کاهش آلاینده‌های خروجی موتور به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز