خبرگزاری کار ایران

«کارگرانِ دورال» نگران آینده / شستا نمی‌تواند شرکت‌ها را واگذار کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۲۵

اکبر قربانی گفت: شرکت دورال با اشتغال‌زایی برای بیش از هزار نفر، توسط شستا در آستانه واگذاری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه دهم خردادماه، تعدادی از کارگران کارخانه دورال (تولید کننده درب و پنجره آلومینیومی) در اعتراض به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی بدون رعایت حقوق سهامداران، مقابل کارخانه جمع شدند.

این کارگران درخواست دارند واگذاری شرکت متوقف شود؛ آن‌ها از سرنوشت کارخانه‌های واگذار شده در سال‌های اخیر درس گرفته‌اند، درس عبرتی که تکان دهنده است: واگذاری نتیجه‌ای جز زمین خوردن تولید و بیکاری کارگران نداشته و ندارد.

شرکت دورال یکی از شرکتهای خوش آوازه در تولید درب و پنجره آلومینیومی و نماهای کرتین وال و سایر محصولات با کیفیت آلومینیومی است؛ این شرکت در سال ۱۳۴۴ پا به عرصه صنعت آلومینیوم گذاشت و برای سال‌های متمادی یکی از شرکت‌های مطرح در این حوزه بود.

چرا قصد واگذاری این شرکت قدیمی را دارند و کارگرانِ این مجموعه چه می‌خواهند؛ اکبر قربانی (دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران) در این خصوص گفت: این شرکت با وجود پتانسیل بسیار زیاد و سال‌ها تجربه و علیرغمِ اشتغالِ بیش از ۵۰۰ کارگر به صورت مستقیم و بیش از ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، به دلیل سیاست‌های غلط و سوءمدیریت و البته سوگیری‌های نادرستِ سهامدار اصلی یعنی شستا، از گردونه تولید خارج شده و می‌رود که مثل سایر شرکت‌های واگذار شده، به انبار محصولات چینی و خارجی تبدیل شود.

او افزود: جای بسی تأسف است که با وجودِ تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر حمایت از تولید، در اجرا شاهد رفتار دیگری هستیم و از عوامل اجرایی دولت که باید بر این امر نظارت کافی داشته باشند (مثل وزارت کار وزارت صمت و سایر نهادهای ذیربط) هیچ خبری نیست و در این بین، حقِ کارگران این شرکت که بسیاری از آن‌ها سهامدار این مجموعه هستند نادیده گرفته شده است.

قربانی تاکید کرد: «دورال» اولین و آخرین شرکت واگذار شده شستا نخواهد بود و متاسفانه مانند بسیاری از شرکت‌های مطرح مثل تهران بتون، که شستا آن‌ها را واگذار کرده، به زودی واگذار می‌شود و کسی نیست که از مسئولان شستا سئوال کند که چرا با اموال بیمه شدگان اینگونه برخورد می‌کنید؛ چرا شستا را به مرحله‌ای رساندید که به جای آن که عصای دست تامین اجتماعی باشد وبال گردن آن شده است!

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با اشاره به خواسته‌های کارگران این شرکت قدیمی بیان کرد: از متولیان امر انتظار می‌رود با تشکیل یک کارگروه تخصصی که نماینده کارگران نیز در آن عضویت داشته باشد، در خصوص واگذاری شرکت‌ها نظارت دقیقی داشته باشند و از سوی دیگر حق کارگران سهامدار این شرکت را از مسئولین ذیربط مطالبه کنند؛ نگذارند حقوق کارگرانِ متخصص و باسابقه به این سادگی ضایع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز