خبرگزاری کار ایران

در مراسم خانه کارگر غرب تهران عنوان شد:

لزوم افزایش مزد و مستمری براساس سبد معیشت/ وضعیت ازکارافتادگان اسفناک است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۸۰

اکبر قربانی خواستار توجه به سبد معیشت در مذاکرات مزدی امسال شد و گفت: در این تورم سنگین، کارگران حال و روز خوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر قربانی (دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران) در مراسم بزرگداشت دهه فجر  که در محل خانه کارگر غرب تهران برگزار شد؛ گفت: مهمترین هدف انقلاب اسلامی دفاع از حقوق پابرهنگان و مستضعفان بود؛ انقلاب با این رویکرد به پیروزی رسید که جامعه آن روز با چالش های جدی  مواجه بود و اختلاف طبقاتی شدیدی وجود داشت. رانت، تبعیض و بی حرمتی به شأن و جایگاه ایرانی در مقابل بیگانگان، مسائلی بود که معمار انقلاب را بر آن داشت تا تحولی در ساختار حاکمیت ایجاد نماید.

قربانی با اشاره به موضوع مهم افزایش دستمزد کارگران عنوان داشت: آنچه که برای جامعه کارگری اهمیت دارد این است که معیشت آنها بر اساس بند دوم ماده ۴۱ قانون کار تأمین شود و مطمئناً افزایش های درصدی با توجه به سوابق موجود در طول سالیان گذشته بی اثر خواهد بود؛ لذا در بحث افزایش دستمزد نوع نگرش باید تغییر کند و از آنجایکه دستمزد بازنشستگان نیز متاثر از افزایش دستمزد کارگران است، باید نوع تصمیم گیری به گونه ای باشد که معیشت ایشان این گروه تامین شود.

 وی افزود: در حال حاضر وضع معیشت حداقل بگیران و از کار افتادگان تامین اجتماعی بسیار اسفناک است و دولتی که ادعای عدالت می کند باید بداند که این قشر مظلوم با وجود تورم سنگین واقعا شرایط بسیار سختی دارند؛ این دور از عدالت است که به وضعیت ایشان رسیدگی نشود.

قربانی با انتقاد از رسانه ملی به دلیل عدم توجه به رسالت ذاتی خود گفت: به جای آن که این رسانه ملی آیینه تمام نمای مشکلات جامعه باشد و مسائل جامعه کارگری را منعکس کند، مهمترین کاری که در حال حاضر انجام می دهد غلط گیری از صحبتهای مسئولین است و مثلا می خواهد زبان پارسی را پاس بدارد. گویی تمام مشکلات کشور تمام شده است و این رسانه چاره ای جز پرداختن به این مباحث بی اهمیت ندارد؛ البته مردم کاملا واقف به این موضوعات هستند و با پاک کردن صورت مسئله، اصل مسئله از بین نخواهد رفت.

وی در پایان اصلی ترین مشکل جامعه کارگری کشور را نداشتن نماینده در حوزه های تصمیم گیری و حاکمیتی برشمرد و بیان کرد: تا کارگران به خودباوری نرسند و مطالبه جدی نکنند، مشکلات آنها به صورت ریشه ای برطرف نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز