خبرگزاری کار ایران

کارگران باغ وحش‌های هند پس از اعتصاب علیه شرایط کار به کار بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۶۲

کارگران باغ وحش‌های هند پس از موافقت مقامات با اجرای ۸ مورد از ۹ خواسته خود، از جمله کاهش ساعات کاری گرفته تا صدور کارت‌های سلامت برای کارکنان، اعتصاب خود را لغو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه هیندو دیلی هندوستان، کارگران باغ وحش‌های هند پس از موافقت مقامات با اجرای ۸ مورد از ۹ خواسته خود، از جمله کاهش ساعات کاری گرفته تا صدور کارت‌های سلامت برای کارکنان، اعتصاب خود را لغو کردند. 

کارگران قراردادی دستمزد روزانه در پارک جانورشناسی آریگنار آنا (AAZP) در وندالور هندوستان و چند باغ وحش بزرگ دیگر با استفاده از سیستم بیومتریک برای حضور و غیاب موافقت کردند و اعتراض سه روزه خود را پس از پذیرش ۸ مورد از ۹ خواسته آن‌ها توسط مدیریت باغ وحش، پس گرفتند. 

کارگران قراردادی در باغ وحش در دو روز پیش اعتراض خود را علیه حضور و غیاب بیومتریک آغاز کردند زیرا این سیستم جدید حتی چند دقیقه تاخیر را به عنوان مرخصی و غیبت اعلام می‌کرد. مقامات دولتی تأیید کردند که سیستم یکسان برای همه کارمندان، اعم از کارگران تمام وقت و دستمزد روزانه، قابل اجرا خواهد بود. 

کارگران خواستار این بودند که فهرستی از سنوات ارائه شود تا بدانند چه کسانی واجد شرایط عادی‌سازی شغلی و رسمی شدن از حالت قراردادی هستند. متعاقباً مقامات باغ وحش اولین فهرست کارگران را ارائه کردند. کارگران قراردادی خواستار کاهش ساعات کار برای همه از شیفت‌های ۱۲ساعته به ۸ساعته نیز شدند. 

پس از سه روز اعتراض که در طی آن عملیات باغ وحش تحت تأثیر قرار گرفت، مسئولان باغ وحش تمام خواسته‌های کارگران را پذیرفتند، اما بر داشتن سیستم حضور و غیاب بیومتریک که کارکنان با استفاده از آن موافقت کردند، قاطعیت داشتند. 

در نامه‌ای، سرینیواس ردی (سرپرست اصلی حفاظت از جنگل‌ها) (APCCF)، گفت که مقامات باغ‌وحش لیست سنوات، کارت‌های صندوق تامین کارکنان (EPF) و بیمه دولتی کارمندان هند (ESI) را ارائه می‌کنند و فیش‌های حقوقی را ظرف یک هفته پس از آن ارائه می‌کنند. APCCF موافقت کرد که زمان نوبت کاری را به هشت ساعت در روز کاهش دهد و اقداماتی را برای منظم کردن کارگران قراردادی انجام دهد. 

پرابهو (دستیار مدیر در باغ وحش) توسعه فعالیت‌های نظارتی بر ورود و خروج کارکنان را مورد تاکید قرارداده و گفت که کارکنان موافقت کرده‌اند که از حضور بیومتریک استفاده کنند؛ مسئله‌ای که دلیل اصلی اعتراض آن‌ها بود. پرابهو افزوده که اصلاحات لازم بر دستگاه‌های بیومتریک ثبت ورود و خروج و حضور و غیاب به نحوی که حقی از کسی ضایع نشود، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز