خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر با زنان مشاور دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۱۳

نشست مشاورین زنان سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت کار در صندوق به ریاست بیت الله برقراری (مدیر عامل صندوق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر) و مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست مشاورین زنان و خانواده سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همت زینب احمدی گتاب، مشاور امور زنان و خانواده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد. 

نشست مشاورین زنان و خانواده سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صندوق به ریاست بیت الله برقراری (مدیر عامل صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) و نرجس بختیاری خلج (مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانوده) برگزار شد. 

در این نشست به موضوع حقوق اقتصادی و اشتغال زنان در جامعه پرداخته شد. برقراری بیان داشت: در عصر حاضر زن در جامعه نقش قابل توجهی دارد. همچنین در خانواده نیز نقش‌های مهمی را ایفا می‌کند: از جمله تربیت فرزندان آگاه و عالم، فراهم کردن محیط آرام و ایجاد آرامش در خانواده و فعالیت در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و این امر موجب شده است که زنان، باری از جامعه را بدوش بکشند و پا به پای مردان در پیشبرد اهداف جامعه نقش مهمی داشته باشند. 

وی ادامه داد: یکی از اصول مسلّم در آیین اسلام، حرکت و کرامت انسان است. جان، مال، آبرو، عقیده و رأی آدمی همه حرمت دارند و باید همواره این حریم پاس داشته شود. در حرمت و کرامت انسان، هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست و در فرهنگ اسلامی، زن و مرد به عنوان مخلوقات خدا و مورد عنایت ویژه او هستند. افتخار نظام حقوقی اسلام آن است که از همان ابتدا زنان را دارای حقوق اقتصادی، سیاسی، خانوادگی، قضایی، عبادی شناخته است و با در نظر گرفتن مهریّه، نفقه و…حقوق مادّی و معنوی، زن را در نظام خانواده تأمین ساخته است؛ زیرا از دیدگاه اسلام، تفاوتی در حقیقت و ماهیّت زن و مرد نیست. در آیات قرآنی نیز هرگاه از کمالات و ارزش‌های والای انسانی سخن به میان می‌آید، زنان را نیز هم دوش مردان مطرح می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز