خبرگزاری کار ایران

انتقاد از عدم همراهی آموزش و پرورش استان قزوین با معلمان خرید خدمت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۹۰۲

معلمان خرید خدمت قزوین که با 9 سال سابقه بیکار شده‌اند، مشکل را استانی دانسته و عنوان کردند که با بی‌عدالتی کنار گذاشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تعدیل نیروی معلمان خرید خدمت یکی از موضوعاتی است که از سال گذشته در قزوین مطرح و باعث اعتراض این معلمان شده است. 

برای بررسی بیشتر موضوع و اطلاع از جزئیات به سراغ تعدادی از این معلمان رفته و وضعیت آن‌ها را جویا شدیم. 

یکی از این معلمان که بعد از ۹ سال سابقه از کار بیکار شده، می‌گوید: من به همراه تعدای از معلمان دیگر به عنوان معلم خرید خدمت از سال ۹۳ جذب آموزش و پرورش شدیم و دوره‌های ضمن خدمت را هم طی کردیم. 

او ادامه می‌دهد: از سال ۹۶ با جذب نیروهای جدید حقوق ما کمتر شده و مجموع بودجه‌ی معلمان خرید خدمت بین ما و نیروهای جدید تقسیم می‌شد تا اینکه از سال گذشته مازاد بودن نیروهای قزوین و تعدیل آن‌ها مطرح شد. 

این معلم قزوینی می‌گوید: در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر از ما امسال بیکار شدیم؛ البته ۵۰ نفر از معلمان برای جذب در استان البرز درنظر گرفته شده‌اند که از این تعداد هم صرفا مرتبط بودن رشته در نظر گرفته شده و سابقه کار مد نظر نبوده است؛ ضمن اینکه رفت و آمد به کرج هم برای معلمان سختی‌های خود را دارد و تعدادی شرایط لازم برای رفت و آمد را ندارند. 

او ادامه می‌دهد: تعدای از نیروها هم پیش از این با استفاده از سهمیه ایثارگری جذب شده‌اند که در این جذب شدن هم سابقه کار و توانایی درنظر گرفته نشده بود و در مجموع نسبت به خرید خدمتی‌ها بی‌عدالتی زیادی را شاهد بودیم. 

این معلم اظهار می‌کند: با وجود اینکه هنوز مدارسی هستند که معلم ندارند ما از کار بیکار شدیم، ضمن اینکه شنیده شده مدیرکل آموزش و پرورش با شعار یا همه یا هیچ کس سهیمه و بودجه‌ی درنظر گرفته شده برای قزوین را به مرکز بازگردانده و همه ما با هم بیکار شدیم. 

با حقوق معوق از کار بیکار شدیم

یکی دیگر از این معلمان هم می‌گوید: ۱۵۰ نیروی خرید خدمت هستیم که امسال تعدیل شدیم، البته با رایزنی بنا شده ۵۰ نفر با رشته‌های مرتبط در مقطع ابتدایی مدارس شهرستان البرز به صورت قرارداد معین جذب شوند. 

او ادامه می‌دهد: از سال ۹۳ که جذب شدیم موضوع رشته غیرمرتبط مطرح نبود و چیزی در این باره به ما گفته نشد و امروز بعد از ۹ سال این موضوع مطرح شده، در صورتی که می‌توانیم در مقاطع دیگر جذب شویم. 

این معلم قزوینی بیان می‌کند: در تجمع امروز، معاون آموزش و پرورش اعلام کرد که از دست ما کاری ساخته نیست و با وزارتخانه مکاتبه کرده‌ایم که برای تدریس در مقطع متوسطه برای استان البرز یا قزوین ساماندهی شویم؛ البته ما به عنوان معلم خیلی امیدی به این موضوع نداریم. 

او می‌گوید: فقط از کار بیکار نشده‌ایم بلکه چهار ماه حقوق معوقه هم داریم که از سال گذشته باقی مانده است. 

او ادامه می‌دهد: امسال خرید خدمت برای قزوین صفر بود و برای کسری معلم از نیروهای بازنشسته به صورت ۲۴ساعته و همچنین دانشجو معلم‌ها به کارگیری شده که در برخی موارد به دلیل‌عدم کارایی منجر به اعتراض والدین شده است. 

این معلم می‌گوید: در استان به ما می‌گویند مشکل از وزارتخانه است اما شنیده شده وزارتخانه گفته استان قزوین برای امسال‌ عدم نیاز اعلام کرده است اما اگر مدیرکل همراهی می‌کرد، امسال هم می‌توانستیم به فعالیت ادامه دهیم تا شاید مشمول طرح کمیسیون اجتماعی شویم. با تعدیل احتمالا شانس استفاده از طرح کمیسیون را هم از دست می‌دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز