خبرگزاری کار ایران

آیین تجلیل از معلمان نمونه‌ی لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۶۸

سالن اجتماعات پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد میزبان انبوهی از معلمان بود تا از معلمان برتر توسط نماینده ولی فقیه در لرستان و مدیر کل آموزش و پرورش تجلیل شود.

سالن اجتماعات پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد میزبان انبوهی از معلمان بود تا از معلمان بر‌تر توسط نماینده ولی فقیه در لرستان و مدیر کل آموزش و پرورش تجلیل شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در این آیین نمایندهٔ ولی فقیه در استان لرستان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان حضور داشتند تا از معلمان نمونهٔ استان لرستان تقدیر و تجلیل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این مراسم اظهار داشت: شهید مطهری بدون شک نماد عقلانیت دینی و اعتدال بود.
«گودرز کریمی‌فر» افزود: شهید مطهری هم توانست دین را به‌طور عمیق بشناسد و هم نوگرایی در دین را رقم بزند و آموزه‌های وی چنان است که اینک نیز جوانان و نوجوانان ما از خواندن این آموزه‌ها لذت می‌برند.
کریمی‌فر ادامه داد: دغدغهٔ فکری شهید مطهری پاسخ به نیازهای نسل نوجوان و جوان بوده است و البته مسائل و موضوعات را به طور علمی بیان می‌کرد.
وی تشریح کرد: بیش از یک‌صد جلد کتاب شهید مطهری به‌گونه‌ای نوشته شده که برای همهٔ مخاطبان از جمله کودک و نوجوان به زبان خودشان نوشته شده و همین موضوع برای آموزش بسیار مهم است.
کریمی‌فر توضیح داد: شهید مطهری و شهید مفتح به‌حق بین حوزه و دانشگاه پیوند برقرار کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان بیان داشت: مسوولیت معلم بسیار سنگین است و تربیت نیروی انسانی ماهر برای توسعهٔ کشور، مسوولیتی بسیار سنگین خواهد بود.
کریمی‌فر تشریح کرد: در فرایند تدریس ویژگی‌هایی چون تجربهٔ معلم، نگاه و دید علمی معلم و شخصیت معلم نقش اساسی دارد و باید به این سه ویژگی توجه خاصی داشته باشیم تا بتوانیم معلمانی موفق تربیت کنیم.
وی تصریح کرد: «معلم باید سالم بماند و البته نیروی انسانی سالم نیز تربیت کند تا کشور به توسعه برسد.»
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنانش به این موضوع اشاره کرد که معلمان ما باید هم جامعه‌شناس و هم روان‌شناس باشند تا بتوانند الگویی جامع از معلم بودن ارائه دهند و بتوانند دانش‌آموزانی خلاق و پرسش‌گر تربیت نمایند.
کریمی‌فر توضیح داد: یک معلم موفق هم شاگردنگر است و هم درس‌نگر و دانش‌آموزان را پر از سؤال می‌کند نه پر از جواب والبته پرسش‌گری نیمی از دانش است.
وی خاطرنشان کرد: معلم موفق معلمی است منظم و نظم را آموزش می‌دهد و باید در پی جهاد فرهنگی و فرهنگ جهادی باشد و در فرایند تدریس، به‌دور از یادگیری سطحی باشیم.
کریمی‌فر تأکید کرد: انتظار ما از نخبگان و صاحب‌نظران این است که ما را یاری دهند و از طرح‌های خلاقانه و پیشنهادات اساتید و نخبگان برای بهتر شدن امور استفاده می‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان به ایجاد اتاق فکر و ایده در آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: در اولین گام برای تحول در آموزش و پرورش لرستان، اتاق فکر و ایده را ایجاد کرده‌ایم و ۷۰ نفر از استادان حوزه و دانشگاه و استادان فرهیختهٔ آموزش و پرورش نیز در این اتاق حضور دارند تا طرح‌های ما به انتقاد کشیده شوند و البته طرح‌های خلاقانه به تصویب برسد.
کریمی‌فر اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال اول هشت پله آموزش و پرورش استان لرستان را در سطح کشور ارتقا بدهیم و این مهم شدنی است؛ زیرا استان لرستان از استعدادهای بسیار خوبی بهره‌مند است.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم مدیران مقاطع گوناگون تحصیلی استان لرستان را گرد هم آوریم تا راه‌کارهایی ارائه بدهند و در این مسیر از نظرات و ایده‌های معلمان شاغل و بازنشسته نیز بهره می‌بریم.
کریمی‌فر به این موضوع اشاره کرد که همواره سؤال کردن بهتر از مسیر اشتباه رفتن و آزمون و خطاست و به همین سبب، باید خطا‌ها را با تدبیر و هوشمندی و درایت به حداقل برسانیم.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: دنبال غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان هستیم و در این راه برنامه داریم اردوگاه ملی تربیتی و فرهنگی آزادراه پل زال را احداثکنیم.
وی توضیح داد: با حمایت استاندار که همین جا باید از تلاش‌های ایشان سپاس‌گزاری کنیم قرار شده است ۲۰۰ هکتار از زمین‌های مسیر آزاد راه پل زال به احداثاردوگاه ملی فرهنگی و تربیتی اختصاص بیابد چرا که در حال حاضر با اردوگاه ۴۰ هکتاری فعلی نمی‌توانیم جوابگوی نیاز دانش‌آموزی استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز