خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

اعتراض کارگران به توقف تولید کارخانه پارسیس به دلیل تخریب/ شهرداری رباط کریم: کارگران می‌توانند به تولید ادامه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۸۷

کارگران کارخانه تولیدی سرویس خواب پارسیس به اقدام شهرداری منطقه رباط کریم در تخریب این کارخانه اعتراض کردند اما شهرداری معتقد است که به این شرکت از سال‌ها پیش حدود پانزده بار اخطار داده شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران و مدیر کارخانه تولیدی سرویس خواب پارسیس به اقدام شهرداری منطقه رباط کریم در تخریب این کارخانه و تعطیلی واحد اعتراض کردند. 

این کارگران با حمل پارچه نوشته‌هایی خطاب به فرماندار رباط کریم، با اشاره به عنوان سال حمایت از تولید و اشتغال‌زایی، این اقدام شهرداری را خلاف، و ضد تولید و اشتغال خواندند. 

مدیر شرکت پارسیس در گفتگو با ایلنا، با اشاره به این مطلب که این کارخانه با وجود ۴۰ نیروی کار و وسعت حدود چهار هزار متری، به دلیل آنچه شهرداری تخلف‌ عدم پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان عوارض تابلو عنوان کرده است، توسط شهرداری رباط کریم تخریب شده و هم اکنون این واحد با ۴۰ کارگر تعطیل شده است. 

وی با اشاره به اینکه این گونه اقدامات خلاف شعار سال است، اظهار کرد: کدام منطق انسانی و عقلانی در مجازات‌ عدم پرداخت عوارض، یک کارخانه و معاش نیروی کار آن را نابود می‌کند؟ 

صحرایی با اشاره به اینکه «شهرداری درباره خود زمین و محل احداث کارخانه هیچ ادعایی نداشته و در عین حال علاوه بر تابلوها، بدون پرداخت خسارت محل تخریب، بخشی از محیط کارخانه را نیز تخریب کرده است» گفت: این کارخانه حدود ۵۰ سال قدمت داشته و ما از ۱۷ سال پیش آن را خریداری و احیا کردیم و در این مدت باوجود عبور اتوبان از بخشی از زمین این شرکت، هیچ اعتراضی نتوانستیم انجام دهیم، اما پس از آنکه شهرداری رقم عوارض ۷۰۰میلیون تومانی برای تابلوهای این کارخانه را مطرح کرد، تقاضای تخفیف و تقسیط آن عوارض را کردیم، اما شهرداری با تخریب بخشی از محل کارخانه به جای برداشتن تابلوها، این واحد را بعد از چند دهه کار تعطیل کرده است. 

شهرداری رباط کریم:

به دلیل تجاوز به حریم اتوبان حکم قضایی تخریب داشتیم

وسایل و محل تولید تخریب نشده است

در ادامه پیگیری‌های ایلنا در این زمینه روابط عمومی شهرداری رباط کریم با ارائه توضیحاتی اقدام تخریب بخشی از محوطه این کارخانه را قانونی خواند. 

این روابط عمومی با بیان اینکه «کارخانه پارسیس با تشکیل یک نمایشگاه کالا به حریم اتوبان تجاوز کرده و از تصاویر موجود نیز مشخص است که چه میزان به نسبت سایر همسایگان خود پیشروی داشته است» گفت: ما بارها پیش از گرفتن حکم تخریب از دادستانی به این کارخانه و مدیریت آن هشدار داده بودیم و بحث نصب تابلوها -باوجود آنکه تابلوهای تبلیغاتی آن نیز غیرقانونی بوده است- در فرآیند تخریب اصلا مطرح نبوده است. 

روابط عمومی شهرداری رباط کریم در پاسخ به این سوال که «تکلیف کارگران بیکار شده معترض این شرکت چیست؟» جواب داد: مسئولان تخریب ما که با حکم قضایی وارد بحث تخریب شدند، به شدت مراقب بودند که وسایل کارخانه آسیبی زده نشود و حتی قبل از تخریب محدوده پیشروی شده و تجاوز شده به حریم اتوبان، اموال باقی مانده در آن قسمت را به بیرون منتقل کردند تا جلوی هر نوع بهانه‌ای در زمینه ادعای تخریب اموال گرفته شود. بدین ترتیب هیچ آسیبی به بخش تولید کارخانه وارد نشده و کارگران می‌توانند به فعالیت ادامه دهند.

این روابط عمومی همچنین دلیل ضرورت این تخریب را افزایش تصادفات ناشی از فقدان دید در این منطقه به علت پیشروی غیرقانونی این شرکت عنوان کرده و گفت: به این شرکت از سال‌ها پیش حدود پانزده بار اخطار داده شده بود که به دلیل عدم توجه به اخطارها و عقب نشینی، براساس ماده صد و پس از بررسی اعضای کمیته ماده صد، ما تنها به اجرای حکم دادگاه پرداختیم و تنها مجری حکم بودیم.

(تصویر محل قبل از تخریب):

اعتراض کارگران به توقف تولید کارخانه پارسیس به دلیل تخریب/ شهرداری رباط کریم: کارگران می‌توانند به تولید ادامه دهند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز