خبرگزاری کار ایران

مانع تعطیلی «پارس پامچال» و بیکاری کارگران باقیمانده شوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۰۵۳

جمعی از کارگران کارخانه «پارس پامچال» که در ۷ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، خطاب به مقامات مسئول خواستند باتوجه به اشتغال ۳۵کارگر باقی مانده در این واحد تولیدی، نسبت به رفع مشکلات این واحد و پرداخت حقوق آنان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پارس پامچال با یادآوری مشکلاتی که باعث شده است تا این واحد تولیدی به بهانه مشکلات مالی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، گفتند: در حال حاضر شرایط تولید در این کارخانه مهم صنعتی نامناسب و بحرانی است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات، به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

به گفته کارگران، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۳۵ کارگری است که در کارخانه باقی مانده‌اند، به همین دلیل طی ماه‌های گذشته کارگران پارس پامچال برای بیان مشکلات محل کار خود چندین ملاقات با مسئولان استانی (استاندار، فرماندار، اداره کار)، وزیر کار و نماینده رئیس جمهور داشته‌اند که هنوز نتیجه‌ای از این گفتگوها حاصل نشده است.

کارگران شرکت پارس پامچال درباره معوقات بیمه‌ای خود گفتند: علاوه بر تعویق ۷ماه حقوق، بیمه تامین اجتماعی، ما با مشکلات زیادی روبرو هسیتم به طوری که حدود ۸ ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی واریز نشده است.

این کارگران با اشاره به اینکه برای رسیدگی به وضعیت کارخانه و پرداخت حقوق بارها با همه مسئولان مرتبط صحبت کرده‌ایم، در ادامه افزودند: از قرار معلوم موانع بوجود آمده از سوی برخی ارگان‌ها توانایی مالی مالک این کارخانه را کاهش داده است. کاهش تولیدات و افزایش مطالبات باعث شده این واحد تولیدی که زمانی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر داشت هم اکنون تعداد کارگران آن به ۳۵ نفر برسد. از این تعداد هم اخیر ۴ تا ۵ نفر از همکاران بدون دریافت حقوق خود خواسته محل کار خودرا ترک کرده‌اند.

به گفته این کارگران در چندسال گذشته مدیران شرکت و مسئولان استانی بارها وعده رسیدگی به وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات آنان را داده‌اند اما عملی نشده است.

کارگران در خصوص سایر بدهی‌های کارخانه پارس پامچال اظهار کردند: این واحد تولیدی بابت وام‌های بانکی که دریافت کرده، همچنان بدهکار است. جدا از مطالبات معوقه کارگران و سایر بدهی‌ها، عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی این است که بخشی از منابع مالی کارخانه در گرو یکی از نهادهای دولتی است و پس داده نمی‌شود.

به ادعای کارگران این کارخانه؛ افزایش مطالبات این کارخانه به جایی رسیده که برخی طلبکاران اقدام به مصادره اموال کارخانه کرده‌اند. اگر روال مصادره اموال کارخانه از سوی طلبکاران ادامه پیدا کند به مرور ابزار کار کارگران برای فعالیت تولیدی از بین می‌رود.

آن‌ها با بیان اینکه از مسئولان گله‌مندیم که علارغم اطلاع از مشکلات این کارخانه سکوت اختیار کرده‌اند، در ادامه تاکید کردند: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای احیای کارخانه‌پارس پامچال و رفع مشکلات کارگرانش وجود ندارد. حل مشکلات این واحد مهم تولیدکننده رنگ ورزین نیازمند پیگیری  و حمایت جدی مسئولان است.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه این روند  به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز