خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری نیشابور خواستار توجه به مطالباتشان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۲۲۹

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری نیشابور به محقق نشدن وعده‌های مسئولان شهری برای وصول مطالبات‌شان اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری نیشابور؛ امروز (دوشنبه ۴ مردادماه) به محقق نشدن وعده‌های مسئولان برای وصول مطالبات‌شان مقابل ساختمان شهرداری نیشابور اعتراض کردند.

آن‌ها مدعی‌اند برخلاف وعده‌ای که مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر نیشابور به آن‌ها داده بودند، هنوز هیچکدام از مطالبات آن‌ها محقق نشده است.

کارگران گفتند: مطالباتمان مربوط می‌شود به مشکل پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی که از دو ماه پیش به صورت حداقلی و مطابق با پرداختی‌ها به تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. همچنین مشکل پوشش بیمه تکمیلی که از اردیبهشت ماه ثبت نام انجام شده اما هنوز خبری از بیمه تکمیلی و عقد قرارداد با کارگران نیست. در عین حال سال جاری (۱۴۰۱) در پنج قسط حق بیمه تکمیلی سال ۹۸ که انجام نشده بود را از حقوق کارگران کسر کرده‌اند.

کارگران شهرداری نیشابور با بیان اینکه همکاران ایثارگر شرکتی شاغل در شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت خود همچنان در انتظار به‌سر می‌برند، تاکید کردند: حدود ۷۰ نفر از مجموع ۳۶۰ نفر از کارگران خدماتی که تحت مسئولیت یک پیمانکار در شهرداری نیشابور مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران هستند که علارغم پیگیری‌ها از سال گذشته این اتفاق نیفتاده است.

آن‌ها گفتند: شهرداری نیشابور برای شیفت شب دچار کمبود نیرو برای جمع‌آوری زباله و نظافت شهر است به همین دلیل کارگران روزکار را برای کار به شیفت شب می‌فرستند. افزایش ساعت کاری باعث مخالفت برخی کارگران شده است؛ در نتیجه سه نفر از کارگرانی که توانایی انجام کار شیفت شب را بعد از کار روزانه نداشته‌اند، از روز گذشته تعلیق از کار شدند.

کارگران مجموعه شهرداری نیشابور در ادامه به تاخیر شرکت‌های پیمانکاری در ارائه لباس کار، کفش ایمنی و ابزار کار مناسب به کارگران از ابتدای سال جاری اشاره کردند و گفتند: باوجود پیگیری‌ها و در میان گذاشتن این معضل با مسئولان شهری، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

کارگران در ادامه مطالبات صنفی خود بر تشکیل نهاد صنفی در مجموعه شهرداری تاکید کردند و گفتند: در مجموع حدود ۳۶۰کارگر قراردادی و پیمانکاری در شهرداری نیشابور مشغول به کار هستند که پیش از این با یک نماینده مطالبات صنفی خودرا پیگیری می‌کردند. در حال حاضر چندین ماه است فعالیت قانونی نماینده کارگران به اتمام رسیده به همین دلیل کارگران شکیل نهاد صنفی کارگری را داشتند که هنوز جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز