خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

افزایش حقوق کارگران شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری براساس مصوبه شورای عالی کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۷۷۲

صندوق بازنشستگی کشوری: کارگران شرکت‌های تابعه این صندوق مشمول قانون کار بوده و افزایش حقوقی آن‌ها قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر اظهاراتی درباره وضعیت دریافتی کارگران شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری مطرح شده بود که طبق آن کارگران این شرکت‌ها مانند برخی کارگران دولت برخلاف قانون کار و مصوبه اسفندماه شورای عالی کار، مشمول افزایش حقوق ۱۰درصدی شده و از افزایش قانونی حقوق ۳۸درصدی سایر سطوح و ۵۷درصدی حداقل بگیران محروم هستند. 

وحید گرایلی (روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری) در پاسخ به این مطالب مطرح شده، اظهار کرد: کارگران شرکت‌های تابعه مشمول قانون کار بوده و افزایش حقوقی آن‌ها قانونی بوده است. 

از آنجا که چهار هولدینگ صنعتی و تولیدی از زیرمجموعه‌های پشتیبان مالی و تابع صندوق بازنشستگی کشوری هستند، روابط عمومی این شرکت‌ها (شامل هولدینگ لبنیات پگاه، هولدینگ انرژی و پتروشیمی صبا انرژی، هولدینگ صنعتی و سرمایه‌گذاری آتیه صبا و هولدینگ عمرانی و ساختمانی عمران صبا) نیز به این مطلب پاسخ دادند. 

محمد زارع (مدیر روابط عمومی هولدینگ صبا انرژی) نیز با رد افزایش تنها ده درصدی حقوق کارگران این شرکت اظهار کرد: افزایش حقوق کارگران زیر مجموعه پتروشیمی‌ها و کارخانه‌ها به این دلیل که این کارگران دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند، مشمول افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار بوده و رقم ۳۸درصد و ۵۷درصد افزایش اعمال شده است. همچنین برخی کارگران که مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل و سوابق هستند، افزایش مزدی بیش از این نیز داشته‌اند. 

معاون منابع انسانی هولدینگ آتیه صبا نیز با اشاره به اینکه حتی کارگران بخش خدماتی ما نیز مشمول قانون کار هستند، بیان کرد: کارگران متوسط بگیر این مجموع مشمول افزایش حقوق ۳۸درصدی حقوق شدند. 

همچنین معاونت اداری شرکت پگاه نیز طی اظهاراتی از افزایش حقوق کارگران این شرکت را مشمول مصوبات شورای عالی کار در تمامی سطوح مزدی ارزیابی کرد و گفت: کلیه کارخانجات پگاه در استان‌های مختلف از این افزایش حقوق پیروی می‌کنند. 

یکی از کارگران ۲۰سال سابقه شرکت پگاه نیز در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه «پایه حقوق ما در سال ۱۴۰۰ روزانه ۱۱۷هزارتومان بود که در سال جاری به رقم ۱۸۶هزار تومان افزایش یافته است» افزایش حقوق ۵۷درصدی حداقل‌بگیران شرکت پگاه و ۳۸درصد سایر سطوح مزدی را تایید کرد و گفت: البته ما به فرآیندهایی مانند عدم تعیین تکلیف وضعیت مشاغل سخت و زیان‌آور در شرکت و سپرده شدن تعیین تکلیف این امر به شکایت فردی کارگران اعتراض داریم که امیدواریم رسیدگی شود. همچنین عرف سنوات پرداختی شرکت نیز دوماه در سال بوده که اکنون به کف قانونی یک ماه در سال کاهش یافته است. 

یکی از کارگران هولدینگ عمران صبا نیز با تایید افزایش حقوق طبق مصوبه شورای عالی کار گفت: البته بطور طبیعی نیروهایی که کارگری محسوب نمی‌شوند و حتی دفترچه تامین اجتماعی ندارند، مشمول افزایش حقوق ۱۰درصدی می‌شوند اما کلیه کارگران متوسط بگیر مشمول افزایش حقوق ۳۸درصدی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز