خبرگزاری کار ایران

درخواست برای بازگشایی کارخانه «فولاد ازنا» بعد از ۱۶ سال انتظار

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۲۳۵

تعدادی از کارگران کارخانه در حال ساخت « فولاد ازنا» در استان لرستان خواستار تسریع در رفع مشکلات و بازگشایی این واحد تولیدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه در حال ساخت «فولاد ازنا» به نمایندگی از اهالی شهر و روستاهای همجوار این واحد تولیدی، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی این واحد تولیدی برای اشتغال جوانان بیکار منطقه شدند.

یکی از کارگران  کارخانه فولاد ازنا در تشریح مشکلات این واحد تولیدی گفت: کارخانه فولاد ازنا که در استان لرستان واقع شده از ۱۶سال پیش در حال ساخت است و حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ساخت آن پیشرفت فیزیکی داشته است. در حال حاضر کارگران قدیمی و شمار زیادی از جوانان جویای کارخانه در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ کارگر برای تکمیل این پروژه مشغول کارند، در ادامه افزود: این کارخانه قرار بود با اشتغال جوانان منطقه در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد اما در حال حاضر دو سال از موعد بازگشایی آن گذشته و هنوز این اتفاق نیفتاده است.

او افزود: مراحل ساخت کارخانه فولاد به گونه‌ای است که به دلیل داشتن ماشین آلات و دستگاهای سنگین همزمان با ساخت فندانسیون، دستگاه‌ها باید در محل خود نصب و قرار گیرند و بعد دوباره مابقی کار اجرا شود یعنی در واقع مراحل آن با مراحل طرح‌های عادی فرق می‌کند؛ هنوز بخش زیادی از زیرساخت‌های کارخانه باقی‌مانده و منابع مالی زیادی لازم است.

این کارگر افزود: این واحد صنعتی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود، قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه اندازی این کارخانه، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیرا برخی مسئولان استانی از کارخانه فولاد ازنا انجام داده‌اند، دستور رفع مشکلات این واحد تولیدی صادر شده و از آن موقع تاکنون ما کارگران در انتظار اقدام جدی دولت برای بازگشایی کارخانه هستیم.

این کارگر با بیان اینکه این شرکت به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان به ویژه در حوزه تولید شناخته شده که در حال حاضر نیمه کاره رها شده است، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان ازنا و اینکه شرکت فولاد در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۶۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این کارخانه ، هرچه سریعتراقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز