خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران شهرداری لوشان برای دریافت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۵۲

کارگران شاغل در مجموعه شهرداری لوشان منتظر پرداخت مطالبات معوقه مزدی خود هستند.

تعدادی از کارگران شاغل در مجموعه شهرداری لوشان در استان گیلان به خبرنگار ایلنا گفتند: چند وقت است که منتظر پرداخت حقوق‌های عقب افتاده از طریق مسئولان شهری هستیم که مطالباتمان تا پایان سال جاری تسویه شود.

این کارگران که مدعی‌اند دست‌کم سه ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند، در ادامه گفتند: پیش از این مطالباتمان ۵ ماه بود که در سالجاری با تغییر شهردار بخشی از مطالبات معوقه کارگران پرداخت شد.

این کارگران درباره مطالبات خود گفتند: آخرین حقوقی که به حساب کارگران پرداخت شده مربوط به حقوق آبان ماه سال جاری می‌شود اما مابقی هنوز پرداخت نشده است.

این کارگران که تعداد آن‌ها نزدیک به ۸۰ نفر است، در ادامه درباره وضعیت بیمه‌های خود گفتند: حدودا ۱۷ تا۱۸ ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده که از این مقدار دو ماه آن مربوط به سال جاری (۱۴۰۰) می‌شود.

طبق اظهارات این کارگران؛ حدود ۱۱ نفر از همکاران ما با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور امکان بازنشسته شدن دارند بعد از چند سال از زمان بازنشستگی هنوز موفق به دریافت سنوات خود نشده‌اند. همزمان ۴ تا ۵ کارگر هم شرایط بازنشستگی دارند اما به دلیل پرداخت نشدن ۱۷ تا ۱۸ ماه از حق بیمه آن‌ها در طول شش تا ۷ سال گذشته این امکان در حال حاضر از آن‌ها سلب شده و برای پر کردن سوابقشان همچنان باید کار کنند.

براساس ادعای این کارگران، در هر دوره از شورای شهر، مقامات شهری قول حمایت از کارگران شهرداری را می‌دهند و اظهار امیدواری می‌کنند که به زودی مشکلات مرتفع می‌شود.

این کارگران در ادامه تصریح کردند: چندین ماه است کارفرما وعده پرداخت حقوق می‌دهد. در طول چند سال گذشته روند پرداخت حقوق کارگران با تاخیر انجام شده و هیچ تغییری نکرده است.

آن‌ها افزودند: تا روزی که معوقات ما تسویه نشود نمی‌توانیم به وعده‌ها دلخوش باشیم. وضعیت معیشت‌مان خوب نیست با این حال امیدواریم این بار مسئولان به وعده‌ها عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز