خبرگزاری کار ایران

درخواست اعضای اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت برای ساخت زمین‌ها/ جهادکشاورزی کارشکنی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۳۶۸

اعضای اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت گفتند: ۱۸ سال است که زمین خریده‌ایم اما اجازه ساخت نداریم و پیگیری‌های حقوقی و قضایی نیز هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت با اعتراض به بلاتکلیف ماندنِ وضعیت زمین‌های خود گفتند: اگر مسئولان اجازه ساخت ندهید و سرگردانی ۴ هزار مالک زمین ادامه داشته باشد، به دفتر جهاد کشاورزی، فرمانداری، دفتر امام جمعه و دفتر نماینده مجلس مراجعه و اعتراض می‌کنیم. 

اعضای اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت که در محل اتحادیه حضور یافته‌اند، افزودند: چنانچه اعتراض در پاکدشت نتیجه ندهد، مقابل مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌های مرتبط حاضر می‌شویم. 

اعضای اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت که از اقشار مختلف کارگری، کارمندی و مشاغل آزاد تشکیل شده، با مراجعه به دفتر اتحادیه مراتب اعتراض خود را به مسئولان اتحادیه اعلام کردند و گفتند:  ۱۸ سال است که زمین خریده‌ایم اما اجازه ساخت نداریم و پیگیری‌های حقوقی و قضایی نیز هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

در این رابطه یکی از مسئولان اتحادیه از برگزاری جلسه‌ای در فرمانداری پاکدشت خبرداد و گفت: این جلسه برای رفع مشکلات اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت برگزار شد و دستگاه‌های مرتبط با این زمین همچون راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، دادستانی، فرمانداری، نماینده پاکدشت در مجلس و بسیاری از مسئولان دیگر در جلسه حضور داشتند. 

وی در خصوص دستاوردهای این جلسه گفت: در این جلسه توافق شد که به سرعت مجوز ساخت زمین صادر شود، اما به نظر می‌رسد کارشکنی‌ها پایانی ندارد و قرار نیست ۴۰۰۰ اعضای تعاونی مسکن پاکدشت بتوانند زمین‌های خود را بسازند. 

این مسئولان اتحادیه با اعلام اینکه زمین اتحادیه هیچ منع قانونی برای ساخت ندارد، گفت: بر اساس احکام قطعی و نامه‌هایی که از مراجع مربوطه صادر شده، این زمین موات نیست و منابع طبیعی نیز اعلام کرده که هیچ منعی برای مالکان وجود ندارد، دادگاه نیز حکم به ساخت این زمین داده است، بنابراین هر آنچه اتفاق می‌افتد، فقط و فقط کارشکنی و چوب لای چرخ گذاشتن از سوی مسئولان دولتی است. 

وی گفت: مدت‌ها فردی به نام پرویزی مقدم مانع تراشی می‌کرد اما امروز نوبت به جهاد کشاورزی رسیده است. نزدیک به ۶ ماه است نامه ماده ۶۴ منابع طبیعی به جهاد کشاورزی رفته و چنانچه جهاد کشاورزی پاسخ قطعی این نامه را بدهد، پرونده به کمیسیون ماده ۵ ارسال و مجوز ساخت صادر می‌شود، اما معلوم نیست چرا جهاد کشاورزی مانع تراشی می‌کند. 

این مقام مسئول با اعلام اینکه شورای تامین شهرستان پاکدشت می‌تواند صورتجلسه ساخت زمین را صادر کند، گفت: با توجه به اینکه حکم قوه قضائیه مبنی بر ساخت زمین وجود دارد و نیز نامه نگاری‌هایی مبنی بر موات نبودن، منابع طبیعی نبودن و علفچر نبودن زمین وجود دارد، بنابراین شورای تامین با استناد به همه مدارک و اسناد می‌تواند در این مورد مجوز ساخت صادر کند. 

وی با تاکید بر اینکه کارد به استخوان اعضای اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت رسیده است، گفت: در شرایط کنونی به هیچ عنوان به صلاح نیست که شاهد اعتراض صاحبان زمین باشیم، زیرا معلوم نیست رسانه‌های بیگانه چگونه از این تجمع‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز