خبرگزاری کار ایران

کارگران آبفای مشکین شهر ۱۰ ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۶۷۱

با گذشت نزدیک به ۱۱ماه از شروع سال جدید، حدود ۲۵ کارگر پیمانکاری اداره آب و فاضلاب مشکین شهر هنوز موفق به دریافت مطالبات سال جاری خود نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۲۵ کارگر کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب مشکین شهر در استان اردبیل با عناوین شغلی کنتورنویس، لوله‌کش، کلرزن، آب‌دار و غیره، حدود ۱۰ ماه حقوق پرداخت نشده، دارند.

این کارگران با بیان اینکه اخیرا یک ماه حقوق معوقه خود را علی‌الحساب دریافت کرده‌اند، افزود: همه ما به اندازه ۱۰ماه مزد پرداخت نشده کار کردیم اما نه پیمانکار و نه آبفای مشکین شهر هیچکدام مسئولیت پرداخت طلب مزدی تسویه نشده را برعهده نمی‌گیرند.

کارگران پیمانکاری آبفای مشکین شهر همچنین در مورد معوقات بیمه‌ای خود گفتند: غیر از مزد پرداخت نشده در سوابق بیمه تامین اجتماعی ما نیز مشکلاتی دیده می‌شود و از قرار معلوم بخشی از سوابق ما به صورت نامنظم پرداخت شده است.

یکی از کارگران دلیل به تاخیر افتادن حقوق را کمبود منابع مالی از سوی پیمانکار عنوان کرد و گفت: طی ۱۰ تا ۱۵سال گذشته که با مسئولیت پیمانکاران مختلف در آبفا مشغول بکار بوده‌ایم هیچ وقت در موعد مقرر حقوق دریافت نکرده‌ایم.

او افزود: معوقات ۱۰ ماهه دستمزد امروز طی سالهای گذشته به مرور ایجاد شده تا جایی که امروز با ده ماه حقوق معوقه دست کارگران به جایی بند نیست.

به ادعای وی؛ اکثر کارگران به علت افزایش معوقات با مشکل روبه‌رو هستند. در عین حال به هر مسئولی شکایت می‌بریم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

طبق اظهارات این کارگر آبفای مشکین شهر؛ با گذشت حدود ۱۱ ماه از سال جاری هنوز هیچکدام از کارگران طعم افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ را نچشیده‌اند.

او گفت: برای تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایمان خارج از ساعت کاری، کار می‌کنیم و از آشنایان هم قرض کرده‌ایم.

به گفته او؛ همه کارگران یکصدا خواستار عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب هستند و از کار با پیمانکار خسته شده‌اند. انتظار داریم مسئولان به خواسته‌ی کارگران در ارتباط با حذف شرکت‌های پیمانکاری برای معوقات مزدی کارگران آبفای مشکین شهر اهمیت قائل شوند و آن را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد خدماتی بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز