خبرگزاری کار ایران

بازهم حادثه برای کارگزاران مخابرات روستایی/ تبعیض همچنان ادامه دارد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۵۱۰

نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور از حوادث پی در پی برای همکارانش خبر داد.

مجید حسنکی (نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه هفته قبل، یکی دیگر از همکاران ما در اثر رفتن روی تیر فلزی ۹ متری برای کابل‌کشی، از تیر پایین افتاده و دچار حادثه شد. این کارگزار، شاغل در باغ معروف از توابع تبریز است. او چند روز پیش از تیر سقوط کرد؛ کمرش به کلی آسیب دید و در بیمارستان زیر تیغ جراحی قرار گرفت.

وی افزود: مخابرات و مسئولان آن، تا چه زمانی می‌خواهند بین پرسنل دایم شهری و پرسنل دایم روستایی تبعیض قایل شوند؛ واقعا هر هفته از همکاران مخابرات روستایی در سراسر کشور، دچار حوادث این چنینی می‌شوند؛ چرا مخابرات برای این همکاران، هم از لحاظ حقوق و هم از لحاظ سختی کار و ایمنی کار و حق لباس و آیتم‌های رفاهی، کم کاری و اهمال می‌کند؟!

به گفته حسنکی، کارگزاران این تبعیض را از چشم دولت و مجلس و به خصوص کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیسیون صنعت و معدن می‌دانند که مخابرات را مجاب به اجرای قانون نمی‌کنند!

او اضافه می‌کند: چطور می‌شود در یک کارگاه، دو نوع نیروی دایم باشد، نیروی دایم شهری با ماهی ۲۰ میلیون به بالا دریافتی که پشت میز نشسته و کار سختش از این اتاق به آن اتاق رفتن است و نیروی دائم روستایی که کلیه کارهای مرکز روستایی را از صفر تا صد خودش انجام می‌دهد و از هیچگونه مزایایی برخوردار نیست!

حسنکی به عنوان نماینده شش هزار کارگزار روستایی می‌گوید: انتظار داریم تا پایان ماه جاری یا ماه بعد، تمام این تبعیضات از میان برداشته شود و حقوق و مزایای دریافتی و همچنین شرایط شغلی نیروهای دائم روستایی و شهری مخابرات، یکسان‌سازی و هماهنگ کردد. چراکه سالهاست ما در روستا همانند دیگر کارکنان دولت مثل بهورز و معلمان روستایی، خدمات‌رسانی می‌کنیم ولی متاسفانه هم دولت و هم مجلس و هم مسئولین مخابرات مارا رها کرده‌اند و هیچ یاری دهنده‌ای نداریم؛ گویا ما چند هزار نفر را به کلی فراموش کرده‌اند؛ فیش‌های حقوقی ما حی و حاضر است؛ هر مرجعی که ادعای عدالت دارد، می‌تواند دریافتی‌ها را مقایسه کند؛ اینهمه حادثه شغلی و فقدان ایمنی نیز یک وجه دردناک دیگر این قضیه است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز