خبرگزاری کار ایران

مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی کارگران مدت موقت نفت/ محاسبه ریالی هر پرونده ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۹۸

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران قرارداد مدت موقت با چالش مالی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه هیات تشخیص اداره کار در فروردین ماه برای رسیدگی به وضعیت کارگران مدت موقت نفت منطقه آزاد پتروشیمی در بندر امام در ارتباط با اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل برگزار شد اما اجرای این طرح با چالش‌هایی روبرو است.

امید مسرت (نماینده کارگران مدت موقت) درباره آخرین وضعیت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل گفت: پس از بررسی وضعیت کارگران در هیات تشخیص، تمام پرونده‌ها به هیات حل اختلاف ارسال و سپس به شرکت مشاور که مسئولیت محاسبه طرح را برعهده داشته، ارسال شده است. اجرای حکم نیازمند محاسبات ریز ریالی است یعنی مابه‌التفاوت اجرا نشدن طرح در سال‌های استخدام کارگران باید در نظرگرفته و به هیات حل اختلاف ارائه شود. 

به گفته نماینده کارگران مدت موقت، شرکت مشاور برای محاسبه ریز ریالی هر پرونده مبلغ ۲۰۰ هزار تومان علی‌الحساب مطالبه کرده است. در حالی که طرح برای وزارت کار بوده و کارگران تنها اجرای حکم را مطالبه کرده‌اند. وزارت کار، شرکت مشاور را برای محاسبه طرح درنظر گرفته است، سازمان منطقه ویژه اقتصادی باید خسارت عدم اجرای طرح و هزینه مشاور را تا پایان محاسبات ریالی و درج در فیش حقوقی به وزارت کار پرداخت کند.

او توضیح داد: ما به دنبال مطالبه خود هستیم و دلیلی برای پرداخت هزینه از سوی ما وجود ندارد. اجرای طرح در این مرحله مسکوت مانده و ما در انتظار پاسخ هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز