خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درگفتگو با ایلنا:

حذف یارانه کشاورزی به صورت تدریجی / قطع واردات چوب آلوده از روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۱۶

در حال حاضر وضعیت صنعت شیر و فراورده‌های آن بسیار نامساعد است و ادامه این روند منجر به بروز ورشکستگی در بسیاری از واحدهای تولیدی شیر و در خطر قرار گرفتن سلامتی آحاد جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم با بیان اینکه این کمیسیون، حذف یارانه لبنیات و برخی محصولات کشاورزی را به صورت تدریجی و گام به گام برای حمایت از تولیدات داخلی مفید می‌داند، از قطع واردات چوب آلوده روسیه به کشور خبر داد.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حمایت از تولید داخل و همچنین در نظر گرفتن هزینه‌های مصرف‌کننده گفت: کمیسیون کشاورزی به منظور حمایت از تولید داخلی به‌خصوص از محصولات یارانه‌ای کشاورزی، حذف یارانه به صورت یکباره را غیرقابل توجیه دانست ولی تعدیل یارانه به صورت تدریجی و گام به گام را به دولت پیشنهاد کرده است.

نماینده مردم شوش در مجلس نهم به موضوع شیر و فراورده‌های آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت صنعت شیر و فراورده‌های آن بسیار نامساعد است و ادامه این روند منجر به بروز ورشکستگی در بسیاری از واحدهای تولیدی شیر و در خطر قرار گرفتن سلامتی آحاد جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم همچنین با بیان اینکه تاکنون واردات چوب برای تهیه صنعت چوب کشور از روسیه آلوده و مبتلا به قارچ بوده‌اند، گفت: با سفری که هیات نمایندگی پارلمانی ایران به روسیه داشته از این پس واردات چوب با نظارت و قرنطینه و ایزوله شده به کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از واردات چوبی که در گذشته صورت می‌گرفت در بنادر روسیه مدت‌ها انبار شده بود و بدون قرنطینه و ایزوله به کشور وارد شده بودند که باعثشده بود بسیاری از مشکلات زیست محیطی برای واحدهای تولیدی و حتی جامعه بوجود بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز