خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تربیت بدنی استان تهران

نامه قطع همکاری با استقلال و پرسپولیس را داریم/ بنیاد ادعای مالکیت بر نیمی از ورزشگاه تختی را دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۹۹

نامه‌ای نوشته شده بود که با استقلال و پرسپولیس همکاری نکنیم که با جلساتی که با اداره مالیات برگزار کردیم و پیگیری‌هایی که از سوی وزارت دارایی داشتیم، قرار شد به صورت موقت فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: به رغم اینکه فضاهای بسیاری در استان تهران احداث شده اما هنوز هم این کلانشهر در باب سرانه فضای ورزشی محروم ترین استان کشور محسوب می شود چرا که فضاهای موجود با جمعیت 12 میلیونی استان تهران به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

به گزارش ایلنا؛ رضا گل محمدی که امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی با خبرنگاران گقت و گو می کرد ضمن بیان مطلب فوق افزود: در هفته تربیت بدنی قرار داریم و باید در این هفته اهم فعالیت ها را از طریق رسانه ها به مردم و مسئولین صادقانه بیان کنیم. در این استان هر چقدر هم مثل همکاران خوب من شبانه روزی کار شود باز هم کفاف این جمعیت و این مردم خوب را نمی دهد اما وظیفه ما کار کردن و تلاش برای رسیدن به مطلوب در هردو بخش همگانی و قهرمانی است.

وی افزود: در بخش همگانی بعضا دوستانی هستند که بدون اطلاع از آمار و ارقام به یکباره می گویند 30 در صد رشد داشته ایم در حالیکه این آمارها براساس حدس و گمان است اما آنچه ما به عنوان متولی ورزش و بنده خودم به عنوان فردی که 40 سال است در این ورزش کار می کنم و می بینم باید عرض کنم که در خوشبینانه ترین حالت آمار ورزش همگانی ما 15 درصد است و باید با کمک رسانه ها این رقم را افزایش دهیم

گل محمدی گفت: البته اینکه یک مسئولی می گوید سی درصد مردم ورزش می کنند کار مارا دشوار می کند چون با هر کدام از متولیان اجتماعی و فرهنگی و شهرداری ها که صحبت می کنیم و می گوییم که باید در برنامه ششم توسعه مثلا به 30 درصد برسیم بلافاصله می گویند همین الان سی درصد هستیم پس خواهش میکنم آمار غ6لط به مردم ندهید چون آمار بسیار مهم است و ماخذی برای تصمیمات بودجه ایی و برنامه های کلان در هر بخشی بخصوص ورزش همگانی است.

وی افزود: حدود 15 ماه است که این افتخار نصیب من شده در خدمت جامعه توانمند ورزش استان تهران باشم و سعی کردیم با استفاده از پتانسیل موجود در جهت تقویت ورزش پایتخت گام برداریم. مهم ترین مسئولیت من استفاده از نیروهای موجود و ورزشی در بدنه مدیریتی بوده است.

*برای نفت یکماه فرصت گرفتیم

گل محمدی در ادامه در پاسخ به این سئوال که سرنوشت نفت تهران چه می شود؟ گفت: 15 ماه است مدیرکل تهران هستم به اندازه ای که درباره این باشگاه از من سوال شد، از عملکردم در این مدت سوال نشد (با خنده) در جلسه ای که صبح با بیژن قاسم زاده داشتم، یک ماه دیگر مجوز تمدید شد.به چند دلیل این مجوز را تمدید کردیم. اول به این دلیل که سهمیه آسیایی ایران حفظ شود. با فراهم کردن تمهیدات مورد نظر AFC برای جلوگیری از کاهش سهمیه ایران این تصمیم را گرفتیم چراکه AFC چون تا هشتم آبان بیشتر فرصت نداده است. از سوی دیگر فراموش نکنید در مالکیت باشگاه نفت مسئولیتی نداریم و تنها ناظر بر روند اجرایی و ورزشی آنها هستیم هر چند معتقدم باید اصلاحاتی در این خصوص صورت بگیرد.

وی ادامه داد: دلیل دوم تمدید مجوز یک ماهه باشگاه نفت این بود که پا پیش گذاشتیم تا سهمیه ورزش تهران، سوخت نشود. از همین مجوز فعالیت را برای یک ماه دیگر تمدید کردیم به شرط اینکه به تعهدات خود عمل کنند. برای تسویه حساب با بازیکنان باید گزارش ارایه شود. البته بخشی از تعهدات از جمله در بحث دارایی انجام شده، اما مالکیت باشگاه نفت موظف است به تمامی تعهدات خود برای پرداخت بدهی بازیکنان و طلبکاران عمل کند. 

*احراز هویت مالک جدید نفت

گل‌محمدی درباره احراز صلاحیت مالکان باشگاه نفت و با توجه به اتفاقاتی که اخیراً رخ داده، در این خصوص تجدید نظر نخواهد شد؟ گفت: باید توضیح دهم که شرایط احراز صلاحیت بدین ‌صورت است که فردی را به ما معرفی می‌کنند و ما هم استعلام حراست، استعلام بانکی و سوابق سوء پیشینه فرد مورد نظر را بررسی می‌کنیم و در این موارد ما باید پاسخگو باشیم و وقتی به ما اعلام می‌کنند نمی‌توانیم در زندگی خصوصی افراد کنکاش کنیم هرچند اعتقاد داریم در فوتبال در این زمینه قائده و ضابطه خاصی نداریم، به عنوان مثال برای اینکه فردی رئیس فدراسیون شود ضوابط مشخص است، به نظرم باید در زمینه باشگاه‌داری هم این ضوابط تعریف و مشخص شود اما با توجه به شرایطی که تیم نفت در لیگ قهرمانان آسیا داشت مجبور شدیم تصمیم‌گیری‌ کنیم. البته برای عزل مالک قبلی و مالک جدید ابهام داشتیم، این انتقال مالکیت در حال رسیدگی است.

*نامه قطع همکاری با استقلال و پرسپولیس را دریافت کردیم

وی درباره همکاری با ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس با وجود موانع موجود گفت: نامه‌هایی برای عدم همکاری با سرخابی‌ها داشتیم. نامه‌ای نوشته شده بود که با استقلال و پرسپولیس همکاری نکنیم که با جلساتی که با اداره مالیات برگزار کردیم و پیگیری‌هایی که از سوی وزارت دارایی داشتیم، قرار شد به صورت موقت فعالیت‌ها ادامه پیدا کند اما به این ۲ باشگاه نیز گفته شد مشکلات دارایی خود را برطرف کنند تا این قطع همکاری و مشکلات آن برطرف شود.

مدیرکل   ورزش و جوانان استان تهران درباره ادامه همکاری با این اداره و یا احتمال جابجایی گفت: در این زمینه صحبتی با من نشده است و وزیر ورزش تصمیم‌گیرنده است اما تا لحظه‌ای که هستم وظیفه خودم می‌دانم خدمت کنم، معمولاً هم با کسی که بخواهند قطع همکاری کنند صحبت می‌کنند.

بعید است پاس به تهران برگردد

گل‌محمدی درباره بازگشت تیم فوتبال پاس به تهران گفت: من هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیدم اما صحبت جدی‌ای درباره آن نشده است. رفتن پاس از تهران یک تصمیم غیرکارشناسی بود. روزی که من ابلاغ گرفتم، دقیقاً در همان روز اول درباره انتقال نفت از من سئوال شد که همانجا اعلام مخالفت کردم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در ورزش استان تهران گفت: توانمندسازی هیأت‌های شهرستان‌های استان تهران برای برگزاری مسابقات، توانمندسازی رؤسای هیأت‌ها برای تجهیز تیم‌های ورزشی خود و همچنین استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌های محروم از اهداف ما بوده، همچنین شناسایی افراد نخبه و معرفی آنها به پایگاه قهرمانی استان تهران برای معرفی به تیم‌های استان از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره پروژه‌های عمرانی استان گفت: از سال ۹۲ پروژه عمرانی جدیدی در تهران افتتاح نشد البته از زحمات مدیران قبلی ممنون هستیم اما اعتبار تخصیص داده شده در تعدادی از پروژه‌های ناتوان را در این مدت به اتمام رساندیم. در ۸ پروژه افتتاح شده تنها در استخر شهید هرندی از اعتبارات دولتی و ملی استفاده کردیم و ثابت کردیم که می‌شود پروژه‌های عمرانی را بدون اتکا به اعتبارات ملی و استانی به اتمام رساند. دیواره سنگ نوردی مگاپارس یکی از پروژه‌های موفق ما بود که با همکاری بخش خصوصی و فدراسیون کوهنوردی به سرانجام رسید. در ۲۲ بهمن هم اگر اندک اعتبارات ما را تخصیص دهند، آمادگی افتتاح حداقل ۱۰ پروژه عمرانی دیگر را داریم. فاز اول استادیوم‌های ۵ هزار نفری استان تهران را که شامل زمین، نور، رختکن و جایگاه حدود ۱۰۰۰ تماشاگر می‌شوند قابل بهره‌برداری است.

گل‌محمدی درباره تکلیف سالن حجاب گفت: این سالن به بخش خصوصی واگذار شده است اما به دنبال مشارکت بخش خصوصی در قالب یک پروژه بزرگ و چند طبقه برای احداث مجموعه‌ای مناسب هستیم. اجرای ماده ۲۷ نیازمند ضوابط قانونی است که انشاالله انجام می‌شود.

وی با اشاره به سرانه ۴۶ صدم سانتیمتری ورزش در استان تهران گفت: تلاش کردیم در مدت حضورم این سرانه را افزایش دهیم، بیش از ۵۰۰ مکان در قالب بخش خصوصی در این مدت افتتاح شد. در بخشی از شهرستان‌های کوچک استان تهران نیز بیش از ۲۲ زمین افتتاح شده است. خوشبختانه نگرش شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها نیز در این زمینه بسیار مثبت شده و شاهد گزارش‌های خوبی هستیم اما رشد سرسام‌آور جمعیت در استان تهران باعث شده که کار ما سخت شود. شهرستان بهارستان تا همین چند سال پیش جمعیت اندکی داشت اما اکنون میزبان ۷۰۰ هزار جمعیت است که از برخی از استان‌های کشور بیشتر است که بیانگر کار سخت ما در تأمین سرانه‌های ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش جوانان گفت: خانه جوانان استان راه‌اندازی شده است، معاونت امور جوانان در تهران و شهرستان‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود، استانداری تهران و وزارت ورزش پیگیر این موضوع است. با ایجاد سمن‌های جدید و حمایت از آنها، علمی کردن فرایند اجرای ورزش و استفاده از ظرفیت علمی دستگاه‌ها سعی کردیم هرگونه پژوهش علمی را متناسب با نیازهای دستگاه‌های ورزشی با هم لینک شده و مورد حمایت قرار دهیم. در پایگاه‌های قهرمانی هم سعی شده از حمایت‌های پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم استفاده شود که قره‌خانلو حمایت خوبی داشته است. اتصال اجرا و علم اگر به صورت خوبی صورت گیرد نتیجه آن را خواهیم دید.

گل‌محمدی با اشاره به تشکیل ستاد المپیک ۲۰۲۰ گفت: با حمایت استانداری تهران یک هفته بلافاصله بعد از پایان المپیک ریو ستاد المپیک توکیو را افتتاح و راه‌اندازی کردیم. جلسات متعددی هم تاکنون تشکیل و برگزار شده و به دنبال برنامه‌ریزی هستیم تا ظرفیت ملی‌پوشان استان تهران در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مدال آوران ما در این مسابقات ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. قولی است که داده شده و از جمله تعهداتی است که پیگیر آن هستیم. تاکنون ۱۳ جلسه با حضور ۲۰ نفر از مسئولین استانی شهرداری‌ها و مجامع علمی در این زمینه برگزار کرده‌ایم. 

وی افزود: برگزاری مسابقات المپیاد منطقه‌ای و جذب نفرات نخبه و حمایت از ورزشکاران ملی‌پوش در همین راستا صورت می‌گیرد. برخی از ورزشکاران نسبت به حمایت از خود گله‌مند هستند اما شاید در استان‌های دیگر چون تعداد ورزشکاران ملی‌پوش کمتر است آنها مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند اما در تهران این تعداد بسیار بیشتر از استان‌های دیگر است. تلاش کردیم در این مدت با استفاده از پتانسیل‌های موجود در شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر در جهت هم‌افزایی گام‌های مثبتی برداریم که قول‌های خوبی هم داده شده است. مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی که ۳۵ نفر هستند نیز همکاری خوبی با ما دارند، مهمترین بحثی که در مجلس یگیری شد و به نتیجه رسید بحث ۰.۰۲۷ درصد به ورزش بود که حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه ورزش کشور افزوده می‌شود که پیش از این بودجه ورزش یک سوم  این مبلغ بود.

گل‌محمدی تصریح کرد: البته درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که سهم استان تهران را کمی واقعی‌تر نسبت به سایر استان‌ها ببینند اما با توجه به اینکه استان تهران را استانی برخوردار تلقی می‌کنند، سهم کمتری به ما تعلق گرفته است. به چندین استان کشور هر کدام ۶۰ میلیارد تومان تعلق گرفت اما به استان تهران با توجه به این تعریف ۲۲ میلیارد تومان تخصیص داده شد که از این حیث شانزدهمین استان کشور هستیم اما کدام استان است که ظرفیت جمعیت بالاتری از تهران دارد؟ تقاضا داریم سهم ما را بالاتر ببینند درست است که تهران استانی برخوردار است اما ورزش استان تهران برخوردار نیست که سرانه ورزشی در پایتخت بیانگر آن است اگر از ما حمایت شود قول می‌دهیم سال آینده هیچ پروژه نیمه کاره استانی در تهران نباشد و به پروژه‌های جدید بپردازیم.

*نیمی از ورزشگاه تختی را بنیاد اعلام مالکیت کرده!

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره تعیین تکلیف ورزشگاه تختی درباره مالکیت آن گفت: این ورزشگاه تنها سرمایه ورزش تهران است که قابل رشد و توسعه نیز می‌باشد. تختی مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار دارد که ۶۰ هکتار از آن مورد مناقشه ما با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که به واسطه مصادره اموال برخی از وابستگان رژیم سابق این ادعا وجود دارد. البته کل ورزشگاه در اختیار ما است اما بحث مالکیت آن به صورت جدی در حال پیگیری است که در یک ماه آینده اخبار خوبی خواهد آمد. البته در نهایت این مجموعه ورزشی خواهد ماند.

وی درباره نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی و جلوگیری از فروش مکمل‌های غیرمجاز در این باشگاه‌ها گفت: آذرماه جاری سمیناری در خصوص استفاده از مکمل‌های ورزشی و داروهای نیروزا با همکاری هیأت پزشکی استان، هیأت بدنسازی، فدراسیون پرورش اندام و دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهیم کرد، هدف اصلی ما در این خصوص ابتدا آگاهی‌بخشی سپس نظارت بیشتر و در نهایت برخورد جدی با عوامل خاطی خواهد بود. ابتدا تذکر خواهیم داد و سپس اقدام به پلمپ باشگاه‌های متخلف که آخرین راهکار است خواهیم کرد. در سال گذشته حدود ۱۲۰ باشگاه را پلمب کردیم.

گل‌محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رفع تصرفات ورزشی استان تهران گفت: در این مدت ۱۲ پروژه را پیگیری کردیم که با رفع آن بیش از حدود ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش زمین‌هایی بود که به ورزش استان تهران بازگرداندیم حتی سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان داشت و از این اقدامات اداره کل تشکر کرد. فکر می‌کنم اقدام بزرگی بود البته تمام تلاش ما این است که بازگرداندن این زمین‌ها مانع توفق فعالیت‌های ورزشی نشود. در قالب ماده ۸۸ اتفاقات خوبی استانده است، در قالب ماده ۲۷ نیز بیش از ۴.۵ میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام منعقد کردیم. برخی از زمین‌های بزرگ ما که در معرض آسیب بودند از این آسیب مصون شدند و امیدواریم برای سایر اماکن نیز اسناد مالکیت درست شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به تخصیص قطعه زمینی در ورزشگاه تختی به کمیته ملی پارالمپیک گفت: این زمین برای احداث کمپ تیم‌های ملی به ورزش‌های جانبازان و معلولین در نظر گرفته شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز