خبرگزاری کار ایران

آقایان قانونی عمل نمی‌کنند؛

هاشمی‌طبا: واگذاری سرخابی‌ها را بی‌معنی می‌دانم / می‌خواستند نژادفلاح سرکار باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۲۵

استقلال و پرسپولیس ورشکسته‌اند / آقایان قانونی عمل نمی‌کنند / تنها " برند " را به مزایده گذاشتند / ادعای وفایی در دادگاه تایید نشد / نژادفلاح برای پرسپولیس تصمیم درستی نبود / به آینده واگذاری خوش‌بین نیستم…

رئیس اسبق سازمان‌تربیت‌بدنی با بیان اینکه نحوه واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را غلط می‌دانم و به آن خوش‌بین نیستم، گفت: این نوع واگذاری اساسا بی‌معنی است.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: بنده به عنوان یکی از افراد مطلع از وضعیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس بارها گفته‌ام این نوع واگذاری بی‌معنی است چراکه مشخص نیست چه چیزی را قرار است به فروش برسانند.

وی ادامه داد: اگر شرکت را می‌فروشند طبق ماده ۱۴۱ قانون‌تجارت ۲ شرکت استقلال و پرسپولیس ورشکسته‌اند و اساسا شرکت‌های‌ ورشکسته قابلیت‌واگذاری ندارند. باید برای این نوع شرکت‌ها مدیر تسویه انتخاب شود تا به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی افزود: آقایان مدعی هستند شرکت استقلال و پرسپولیس را نمی‌فروشند، بلکه برند و نشان تجاری آن را واگذار می‌کنند که با این وضعیت، فروش برند بی‌معنی است و قیمت‌گذاری آن نیز نمی‌تواند کارشناسی باشد.

هاشمی‌طبا ادامه داد: آقایان اعلام کردند ورزشگاه‌های مرغوبکار و درفشی‌فر نیز در کنار این واگذاری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد در حالیکه تا جایی‌ که بنده اطلاع دارم این ۲ ورزشگاه سند مالکیت ندارند!

وی با بیان اینکه وزارت‌ورزش و سازمان خصوصی‌سازی باید برای واگذاری استقلال و پرسپولیس طبق قانون عمل کنند، گفت: راهکار بنده این است که این ۲ باشگاه منحل شود و با تشکیل شرکت سهامی عام افرادی که خواهان خرید سهام این ۲ باشگاه هستند متناسب با رقمی که در اختیار دارند سهام باشگاه را خریداری کنند. البته این امر نیاز به یک‌ ماده واحده قانونی دارد که می‌توان آن را از طریق مجلس پیگیری کرد.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی درباره اظهارات اسماعیل وفایی مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه وی در سال ۶۹ با رقمی مشخص سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری کرده و قانونا این باشگاه به وی تعلق دارد، گفت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم این موضوع در دادگاه بررسی شد و دلایل وی برای خریداری باشگاه پرسپولیس قانع‌کننده نبود و در واقع دادگاه با رأیی که صادر کرد حجت را برای وزارت‌ورزش تمام کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس نیاز به مدیران‌شرکتی و درآمدزا دارند و با مدیران دولتی نمی‌توان این ۲ باشگاه را اداره کرد، گفت: مدیران‌دولتی مدیران هزینه هستند و نمی‌توانند برای باشگاه درآمدزایی کنند در حالیکه دو باشگاه پرطرفدار نظیر استقلال و پرسپولیس نیاز به مدیرانی دارند که با استفاده از نام و برند این باشگاه و برای تامین نیازهای آن به درآمدزایی مناسب بپردازند، در واقع می‌خواهم بگویم این ۲ باشگاه نیاز به افراد " بیزینس من " یا مدیران تجاری دارد که بتوانند درآمدزایی کنند.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه اساسا به واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعتقادی ندارم و معتقدم اگر این اتفاق هم بیفتد اتفاق مبارکی برای این دو باشگاه نخواهد بود، متذکر شد: از سال ۸۲ مدام می‌شنویم استقلال و پرسپولیس تا ۶ ماه دیگر واگذار می‌شوند و هنوز با گذشت یک دهه از استارت این قضیه هنوز می‌بینیم هیچ اتفاقی نیفتاده چراکه اساسا کسی نمی‌آید یک شرکت ورشکسته را با ۱۰۰ میلیارد بدهی خریداری کند.

وی ادامه داد: جالب اینکه آقایان مدعی می‌شوند پس از آنکه خریدار جدید در مزایده برنده شد آن‌وقت صلاحیت اخلاقی او را تایید می‌کنیم که اساسا جای سوال است این تایید صلاحیت چه معنایی می‌دهد و کسی که ممنوع المعامله نباشد چه لزومی دارد صلاحیت اخلاقی‌اش برای خرید باشگاه تایید شود.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی همچنین با اشاره به انتخاب نژادفلاح به عنوان قائم‌مقام جدید باشگاه پرسپولیس گفت: وی هم یک مدیر دولتی است، مثل علیرضا رحیمی و مدیران‌دولتی هم صرفا مدیر هزینه هستند. آقایان می‌خواستند نژاد فلاح در مسئولیتی باشد و او را آوردند و پرسپولیس را در اختیارش گذاشتند در حالیکه او در استان‌تهران کارنامه موفقی نداشته و حالا چطور مسئولیت باشگاه پرطرفداری چون پرسپولیس را به او می‌دهند؟

تمام انتخاب‌های آقایان همین‌طور است. به نظرم انتخاب نژادفلاح برای باشگاه پرسپولیس درست نبود و آقایان می‌خواستند او را که خانواده‌اش دینی به انقلاب دارند را در یک مسئولیت‌بزرگ قرار داده باشند. در حالیکه باشگاه پرسپولیس با شرایط بحرانی که دارد نیاز به یک مدیر درآمدزا دارد که نژادفلاح حداقل چنین مدیری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز