خبرگزاری کار ایران

کاراته قهرمانی آسیا - دبی؛

قهرمانی مقتدرانه عباسعلی‌ / سومین طلا به درفشی‌پور رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۰

درفشی‌پور سومین مدال طلای تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران و هشتمین مدال زرین کاروان کاراته ما را در مسابقات آسیایی کسب کرد.

هامون درفشی‌پور سومین مدال طلای تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران و هشتمین مدال زرین کاروان کاراته ما را در مسابقات آسیایی کسب کرد.

به گزارش ایلنا، در سومین روز از پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا که در شهر دبی امارات با حضور ۴۸۲ کاراته کا از ۲۹ کشور قاره کهن جریان دارد، در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم هم هامون درفشی‌پور مقابل نمایندگان عراق و هند با نتایج ۹ بر یک و ۸ بر صفر پیروز شد. درفشی‌پور در سومین دیدار مقابل حریف ژاپنی قرار گرفت و در یک مبارزه حساس و زیبا با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد و راهی دیدار پایانی شد. وی که با شکست دادن حریفانی از عراق(۹ بر یک)، هند(۸ بر صفر) و ژاپن(۵ بر ۴) به دیدار پایانی رسیده بود در آخرین گام با کومیته‌کای عربستان روبرو شد و در حالیکه مبارزه تا یک دقیقه پایانی با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد، این نماینده ایران بود که با ارائه تکنیک‌های مختلف به پیروزی ۶ بر یک رسید.

عباسعلی طلای خود را تکرار کرد

در سومین روز از پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا، حمیده عباسعلی کاراته‌کای تیم ملی بزرگسالان ایران در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم ابتدا ۴ بر صفر از سد نماینده قزاقستان گذشت، در دیدار دوم موفق شد حریف هندی را با همین نتیجه شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود. وی در دیدار پایانی به مصاف حریفی از ژاپن رفت که پس از گذشت یک دقیقه از مبارزه با ضربه جودانگری ۳ امتیاز پیشی گرفت و به خوبی مبارزه را کنترل کرد. عباسعلی در لحظات پایانی نیز با کسب یک امتیاز دیگر با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد تا به مدال طلا دست یابد.

طلا بر گردن پسر محجوب کاراته

مجید حسن‌نیا مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در امارات را سزاوارانه بر گردن آویخت. در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان مجید حسن‌نیا در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد حریف قطری گذشت، در دیدار دوم هم با همین نتیجه حریف اردنی را درهم کوبید. حسن نیا در مبارزه سوم مقابل نماینده هنگ کنگ درحالی که یک بر صفر عقب بود ۹ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد. پسر محجوب کاراته ایران در دیدار پایانی به مصاف نماینده عربستان رفت که این کاراته‌کا توانسته بود در مرحله نیمه نهایی قهرمان دوره گذشته مسابقات از چین را شکست دهد. مبارزه نفس‌گیر حسن‌نیا و عربستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما داروان در هانتی رای به برتری کاراته‌کای ۵۵ کیلوگرم ایران دادند.

در مجموع این مسابقات تاکنون تیم ایران موفق شده ۸ مدال طلا، ۵ نقره و ۱۰ برنز کسب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز