خبرگزاری کار ایران

چوگان بیانگر تمدن و هوشمندی ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۸۷۸

محمد پولادگر در مجمع عمومی فدراسیون چوگان، گفت: چون رشته ورزشی خاص، سنتی و ملی است.

به گزارش ایلنا، فدراسیون چوگان، محمد پولادگر در مجمع عمومی فدراسیون چوگان، گفت: چون رشته ورزشی خاص، سنتی و ملی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه خاصی به چوگان و سایر ورزش های سنتی کشورمان دارند که امری مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: در واقع می‌توان اذعان کرد که چوگان نشانگر تمدن قوی و پیشینه تاریخی این مملکت و سرزمین است؛ خیلی‌ها این روزها برای خودشان تمدن سازی می‌کنند اما ما باید تمدن شناسی کنیم زیرا بسیاری از افکار عمومی نسبت به وجود ورزش‌هایی مانند چوگان آگاهی ندارند.

پولادگر بیان کرد: چوگان بیانگر هوشمندی ایرانیان است زیرا مشق رزم است؛ در واقع هماهنگی میان سوارکار و اسب امری خاص است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امروزه این ورزش در دنیا گسترش یافته و ما به عنوان صاحبان اصلی آن نتوانسته‌ایم بر اساس مخاطبان آن، به طور مناسب آن را توسعه دهیم.

پولادگر تصریح کرد: مشکلاتی در حوزه ورزش چوگان وجود دارد که در جریان همه آنها هستم؛ وزیر ورزش و جوانان بر این اساس دستور دادند معاون ورزش و کارشناس ورزش در شرکت توسعه منصوب شوند تا شاهد برخی از اتفاقاتی که در ورزش مانند چوگان رخ داده، نباشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته وقتی مدیری ماموریت دارد مدیریت مجموعه بنگاه مالی را بر عهده بگیرد و درآمدزایی کند، مورد خطاب دستگاه‌های نظارتی قرار دارد و باید پاسخگو باشد و تابع قانون رفتار کند لذا نمی‌توان خورده به مسئولان این حوزه گرفت.

پولادگر اظهار کرد: ورزش ما باید دایر باشد و نباید سد راهی برایش ایجاد کرد لذا امیدوارم بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان  مشکلات حل شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط دریافت میزبانی مسابقات مقدماتی جهانی چوگان در کشور موضوع مهمی است که همگان باید تلاش کنند این مهم محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز