خبرگزاری کار ایران

برخی‌ها فقط به دنبال تخریب هستند؛

مولایی: بهداد دوست و برادرم است / می‌خواهم بهترین وزنه‌بردار فوق‌سنگین دنیا شوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۱۱

رضازاده معتقد است اگر ۱۰ کیلوگرم به وزن بدنم افزوده شود خیلی زود می‌توانم رکوردهای جهانی را بشکنم و به بهترین وزنه‌بردار فوق‌سنگین دنیا تبدیل شوم.

بهادر مولایی با انتقاد از برخی رسانه‌ها که با گرفتن مصاحبه‌های تخریبی به دنبال دامن زدن به اختلافات موجود در وزنه‌برداری هستند، گفت: من برای بهداد سلیمی احترام خاصی قائل هستم. او را همچون برادر بزرگترم می‌دانم اما متاسفانه برخی رسانه‌ها در تلاش هستند تا گوش مردم را با مطالبی که درست نیست پر کنند.

به گزارش ایلنا، نایب قهرمان دسته فوق سنگین رقابت‌های جهانی لهستان که با مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرم در دو ضرب مدال طلا را به گردن آویخت، گفت: از همان روزهای نخست شروع اردوهای تیم ملی، فشار سنگینی روی من بود. هم مردم دوست داشتند بدانند در غیاب بهداد سلیمی چه کسی جایگزین او خواهد شد و هم مسئولان. در چنین فضایی خودم را برای حضور در رقابت‌های جهانی آماده کردم و حالا هم خدا را شکر می‌کنیم شرمنده کادر فنی، خانواده‌ام و همه آنهایی که برای موفقیت من دعا کردند نشدم.

مولایی با اشاره به سطح بالای رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ خاطرنشان کرد: در لهستان البگوف روس که در المپیک سوم شد و اوداچین، که از زمان حسین رضازاده، یکی از مدعیان دسته فوق سنگین بود، حریفان سرسختی برای من بودند. ضمن اینکه خود من هم با ۲۱ سال سن برای نخستین بار در رقابت‌های جهانی بزرگسالان شرکت می‌کردم. البته کادر فنی به لحاظ ذهنی من را برای این رقابت سخت آماده کرده بودند.

وی افزود: من و سایر ملی‌پوشان هیچ‌گاه شرایط دشوار اردوی‌های ارس و بجنورد را فراموش نمی‌کنیم. رکوردهای بچه‌ها روز به روز در حال پائین آمدن بود و همه ترس داشتیم مبادا در جهانی نتوانیم خوب کار کنیم اما با صحبت‌های رضازاده و باقری، روز به روز شرایط ما بهتر شد تا اینکه زمان اعزام به رقابت‌های جهانی فرا رسید.

مولایی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل برخی از ملی‌پوشان نتوانستند رکوردهای تمرینی خود را در صحنه رقابت‌های جهانی تکرار کنند؟ گفت: از ۸ نفری که به رقابت‌های جهانی اعزام شدند ۶ نفر برای نخستین بار صحنه رقابت‌های جهانی بزرگسالان را می‌دیدند. همین موضوع استرس را نزد بچه‌ها افزایش داده بود. نمونه این استرس بالا در نتیجه رسول تقیان کاملا مشهود بود. رسول یکی از آماده‌ترین ملی‌پوشان اردوهای تیم ملی بود، اما حالا بهتر از هر کس دیگر می‌داند صحنه رقابت‌های جهانی با صحنه رقابت‌های آسیایی چقدر تفاوت دارد.

مولایی درباره عملکرد خودش در نخستین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی بزرگسالان نیز گفت: شاید خیلی‌ها بگویند دلیل از دست رفتن طلای مجموع دسته فوق‌سنگین به خاطر وزنه‌هایی بود که من در حرکت یک‌ضرب زدم اما باید بگویم، کادر فنی از عملکردی که در یک‌ضرب داشتم راضی بودند. من در یونیورسیاد جهانی با رکورد ۱۹۶ به کار خودم پایان دادم که بهترین رکوردم بود اما در در لهستان کارم را با وزنه ۱۹۵ کیلویی آغاز کردم و در نهایت توانستم رکورد شخصی‌ام را به ۲۰۳ برسانم. ناگفته نماند کوروش باقری برای افزایش رکوردهای من در یک‌ضرب تلاش زیادی کرد.

نایب قهرمان جهان افزود: در دوضرب هم باید بگویم وزنه ۲۶۱ کیلویی کمی روی دستم چرخید و من احساس کردم اگر یک ثانیه دیگر آن را نگه دارم، آرنجم از جا درمی‌آید، به همین خاطر آن را رها کردم. البته من ۳ روز قبل از اعزام وزنه ۲۶۴ را هم بالا زده بودم که آن نیز به همین شکل افتاد. رضازاده با من برای ارتقا رکوردهای دوضرب خیلی صحبت می کند و معتقد است اگر ۱۰ کیلوگرم به وزن بدنم افزوده شود خیلی زود می‌توانم رکوردهای جهانی را بشکنم و به بهترین وزنه‌بردار فوق‌سنگین دنیا تبدیل شوم. مطمئن هستم با کمک رضازاده می‌توانم رکوردهای دوضرب و مجموع جهان را بشکنم.

مولایی در ادامه در واکنش به صحبت‌های بهداد سلیمی و اینکه به دلیل از دست رفتن عنوان قوی‌ترین مرد جهان تاسف‌خورده گفت: بهداد سلیمی دوست من است. من برای او احترام خاصی قائل هستم او را همچون برادر بزرگتر خودم می‌دانم اما متاسفانه برخی رسانه‌ها در تلاش هستند تا گوش مردم را با مطالبی که درست نیست پر کنند. آنها دائم حاشیه‌سازی می‌کنند و با سوال‌های‌شان و مصاحبه‌هایی که از برخی از این قهرمانان می‌گیرند، هدفی جز تخریب ندارند.

سومین وزنه بردار برتر رقابت‌های جهانی لهستان با انتقاد از هجمه‌ای که طی ماه‌های اخیر از سوی برخی‌ها به کوروش باقری وارد آمده، آنها را بی انصافی خواند و گفت: کسی که ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهد باید سختی بکشد تا به هدفش برسد. بخشی از این سختی همان سخت‌گیری‌هایی است که مربیان برای موفقیت ورزشکاران‌شان اعمال می‌کنند. اگر در وزنه‌برداری سخت‌گیری نباشد وزنه‌بردار هر روز از فشار تمریناتش کم می‌کند و در نهایت از آن شرایط آمادگی فاصله می‌گیرد. البته فقط بحثتمرینات نیست. رعایت نظم و انظباط درون اردویی هم سختی‌های خاص خودش را دارد، اما تا آنجایی که من می‌دانم، با توجه به اینکه طی ۳ سال اخیر در اردوهای تیم ملی حضور داشتم باقری همواره برخوردی منطقی و یکسان با اردونشیان داشته و اینطور نبوده که به کسی بی احترامی کرده باشد. در کنار این روند ثابت، کارنامه او هم کاملا مشخص است. کسب دو عنوان سومی جهان برای اولین بار، کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان برای نخستین بار و کسب ۴ مدال المپیک برای اولین بار همه و همه نشان از توانمندی‌ها و شایستگی‌های این مربی دارد. الان هم امیدوارم باقری از تصمیم خود برای کناره‌گیری از سرمربیگری تیم ملی منصرف شود تا وزنه‌برداری همچون ۳ سال اخیر با این مربی و حمایت‌هایی خوب رضازاده، به حرکت خود در مسیر موفقیت حرکت کند.

مولایی در پایان گفت: از همه کسانی که من را دعا کردند تشکر می‌کنم و از مسئولان تقاضا دارم بیشتر از همیشه به ما توجه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز