خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری‌قهرمانی‌جهان - قزاقستان؛

بهداد سلیمی به مدال‌نقره بسنده‌کرد / روس‌ها طلا را از هرکول‌ایرانی گرفتند!

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۷۷

وزنه‌بردار فوق‌سنگین کشورمان به عنوان نایب قهرمانی وزن ۱۰۵ + بسنده کرد تا طلای این وزن به روس‌ها برسد.

وزنه‌بردار فوق‌سنگین کشورمان به عنوان نایب قهرمانی وزن ۱۰۵ + بسنده کرد تا طلای این وزن به روس‌ها برسد.

به گزارش ایلنا، در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در آلماتی در حال برگزاری است، ۱۳ وزنه‌بردار برتر فوق سنگین جهان با هم رقابت کردند که بهداد سلیمی با قرار گرفتن در جایگاه دوم یک‌ضرب و دو ضرب به مدال نقره این رقابت‌ها بسنده کرد تا برای نخستین بار طلای فوق سنگین از چنگ ایران خارج و به دست روس‌ها بیفتد.

سلیمی که در یکضرب با از دست دادن وزنه‌های ۲۱۱ کیلویی و رکورد ۲۰۶ کیلوگرم، بعد از روسلان آلبگوف روس در مکان ایستاده بود، در دوضرب برای جبران این عقب‌ماندگی تمام تلاش خود را کرد، اما در آخرین فرصت خود نتوانست وزنه ۲۵۷ کیلویی را بالای سر نگاه دارد.

سلیمی در دوضرب ابتدا پشت وزنه ۲۴۶ ایستاد و با مهار آن رقابت خود را با ۲ نماینده فوق سنگین روسیه آغاز کرد. سلیمی در ادامه وزنه ۲۵۱ کیلویی را مهار کرد، اما با توجه به اینکه آلبگوف، پس از ۲ بار تلاش موفق به مهار وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی شده بود، سلیمی برای کسب عنوان قهرمانی جهان باید وزنه ۲۵۷ کیلویی را بالای سر می برد. قبل از به روی تخته آمدن سلیمی الکسی لوچف با مهار وزنه ۲۵۳ کیلوگرم، بالاتر از روسلان آلبگوف ایستاد. پس از آن نوبت به سلیمی و وزنه ۲۵۷ رسید. سلیمی که در هیچ مسابقه رسمی وزنه ۲۵۷ را مهار نکرده بود، برای ثبت این رکورد نهایت تلاش خود را کرد، اما وزنه در هنگام قیچی زدن از دست او افتاد تا عنوان قهرمانی دسته فوق سنگین به روسلان آلبگوف برسد. سلیمی هم با وجود تمام شایستگی‌هایش روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد و ۲۵ امتیاز با ارزش برای تیم ملی کشورمان در کسب سهمیه المپیک به دست آورد.

اشک های بهداد
سلیمی که از سال ۲۰۰۹ تاکنون در ۹ مسابقه متوالی قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، رقابت‌های جهانی و المپیک عنوان قهرمانی را به دست آورده بود، پس از نایب قهرمانی در رقابت‌های جهانی از فرط ناراحتی در هنگام مراسم توزیع مدال اشک ریخت. او در تمام مدتی که سرود روسیه در حال پخش بود نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد.

طلای‌یک ضرب در چنگ روس‌ها

بهداد سلیمی در پایان رقابت‌های حرکت یکضرب دسته ۱۰۵ + کیلوگرم مسابقات جهانی قزاقستان با حدنصاب ۲۰۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. رقابت اصلی برای کسب مدال‌طلا بین بهداد سلیمی و ۲ وزنه‌بردار روس بود. ابتدا وزنه‌بردار یائونی ژارناسک بلاروسی بود که در سومین حرکت خود وزنه ۱۹۹ کیلویی را بالای سر برد. بعد از او نوبت به روسلان البگوف‌روس رسید. او کار خود را با انتخاب وزنه ۲۰۳ کیلویی شروع کرد، اما در عین تعجب حتی نتوانست از جای خودش بلند شود. بعد از اونوبت به الکسی لوچف و وزنه ۲۰۵ کیلویی رسید. لوچف هم مثل آلبگوف وزنه اول خود را از دست داد. البته این پایان بدبیاری‌های لوچف روسی نبود. نفر سوم رقابت‌های جهانی سال‌گذشته و قهرمان اروپا در انتخاب‌های دوم و سوم خود نیز وزنه‌های ۲۰۵ و ۲۰۶ را انداخت تا از گردونه رقابت‌ها کنار برود. قبل از حذف لوچف، آلبگوف در دومین انتخاب خود وزنه ۲۰۵ کیلویی را مهار کرد و بعد هم نوبت به بهداد سلیمی رسید. سلیمی در اولین انتخاب خود وزنه ۲۰۶ کیلویی را بالای سر برد، اما دو بار متوالی در مهار وزنه ۲۱۱ کیلویی ناموفق عمل کرد تا در یک‌ضرب به مدال‌نقره بسنده کند. در این حرکت روسلان آلبگوف روس با مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و یائونی ژارناسک از بلاروس هم با مهار وزنه ۱۹۹ به مدال برنز رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز