خبرگزاری کار ایران

حاشیه و درگیری در فدراسیون فوتبال؛تلاش عضو هیات رئیسه فدراسیون برای برکناری یک مخالف

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۸۷

یکی از اعضای هیات رئیسه به صورت رسمی اقداماتی برای جمع کردن نامه عدم صلاحیت یکی از روسای هیات فوتبال استانی در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا، فوتبال ایران مدتی است وارد پروسه اصلاح اساسنامه با دستور فیفا و AFC شده و از طرفی دیگر آماده برگزاری انتخابات می‌‌شود. در چنین شرایطی شواهد و قرائن نشان می‌دهد برخی از اعضای مجمع اختلافاتی اساسی با مدیریت فدراسیون و برخی اعضای هیات رئیسه پیدا کرده‌اند و این درگیری می‌تواند در روزها و هفته‌های آینده زمینه ساز جنجال‌های بزرگ در فوتبال کشور باشد.

داستان از این قرار است که اخیرا یکی از اعضای هیات رئیسه به صورت رسمی اقداماتی برای جمع کردن نامه عدم صلاحیت یکی از روسای هیات فوتبال استانی در دستور کار خود قرار داد و مقدمات برگزاری مجمع فوق‌العاده برای برکناری این رئیس هیات را آماده کرده بود.

این مدیر با نفوذ فوتبالی حتی امضای چند چهره فوتبالی استان نزدیک به پایتخت را هم برای شکایت از عملکرد رئیس هیات فوتبال گرفته بود و در نامه رسمی به اداره کل ورزش و جوانان این استان هم خواهان برگزار مجمع عمومی شده بود.

این اتفاق درست در شرایطی رخ داد که در هفته‌های اخیر، رسانه‌ها اخبار مختلفی درباره ایجاد درگیری بین برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون و اعضای مجمع بر سر موضوع ارسال نامه پیشنهادی برای اصلاح اساسنامه منتشر کردند. به هر صورت همه می‌دانند که اواخر فروردین، حدود 25 نفر از مدیران باشگاه‌ها و روسای هیات فوتبال در نامه‌ای هماهنگ و بسیار مهم پیشنهادات رسمی خود را برای اعمال برخی اصلاحات در اساسنامه طبق قانون برای فدراسیون فرستادند که به نظر می‌رسد این اتفاق به مذاق برخی مدیران فوتبالی خوش نیامده است. همین مساله باعث شد که در در تماس با برخی از نفراتی که نامه مورد را امضا کردند درگیری‌های لفظی شدیدی به وجود آمد و طبق اعلام منابع موثق خبری کار حتی به تهدید امضا کنندگان نامه هم رسیده است.

این فشار به اعضای مجمع برای پس گرفتن امضا پیشنهاد اصلاح اساسنامه به قدری سروصدا و جاشیه ایجاد کرد که باعث دلخوری مسوولان نهادهای ذیربط هم شد و آنها برای رسیدگی به این پرونده ورود کرده و خواهان احترام به قوانین و تعامل جامعه فوتبال در این شرایط حساس شده‌اند.

در شرایطی که همه انتظار داشتند حواشی به پایان برسد، این اتفاق رخ نداد و حالا داستان اراده جدی برای برکناری یکی از روسای هیات فوتبال که در جمع شدن امضا برای اصلاح اساسنامه نقشی پررنگ داشت به یک چالش اساسی در فوتبال ایران تبدیل شده است.

داستان تلاش برای برگزاری جلسه مجمع استیضاح این رئیس هیات با ورود غیر مستقیم وزارت ورزش همراه شده و جالب اینجاست که با پیگیری‌های صورت گرفته چند نفر از اعضایی که درخواست استیضاح را امضا کرده‌اند هم رسما نامه خود را پس گرفته‌‌اند. با این وجود باز هم برخی مدیران در فدراسیون برای برگزاری مجمع فوق العاده اصرار دارند و در مکاتبه با اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه خواهان برگزاری جلسه استیضاح شده‌اند.

در این رابطه واکنش مسوولان ورزش استان مربوطه البته در نوع خود جالب بوده و آنها در مکاتبات و رایزنی‌های صورت گرفته از یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون خواهان ارائه لیست نفرات امضا کننده برای استیضاح شده‌اند که هویت افراد برایشان مشخص شود. به هر صورت نه تنها همان‌طور که اشاره شد برخی از امضا کنندگان نامه خود را پس گرفته‌اند بلکه به اداره کل ورزش و جوانان استان خبر رسیده‌ که برخی درخواست‌کنندگان اصلا عضو مجمع عمومی هیات فوتبال استانی مورد نظر هم نبوده‌اند.

به این ترتیب به خوبی مشخص است که این فضا می‌‌تواند در روزها و هفته‌های آینده حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته باشد.

این مساله را نباید فراموش کرد که فدراسیون فوتبال در شرایط کنونی با سرپرست اداره می‌شود و فوتبال ایران در آستانه برگزاری انتخابات است. پس اقدامات این چنینی برای عزل و نصب در هیات‌های استانی و حذف منتقدان می‌تواند به قوت گرفتن شایعه مهندسی مجمع توسط مدیریت فعلی فدراسیون کمک کند.

در چنین فضایی خبر مهم‌تر این است که فشارهای فدراسیون به برخی از روسای هیات‌ها و مدیران باشگاه‌ها برای پس گرفتن امضا و اتفاقات اخیر، بعضی از اعضای مجمع را به این فکر انداخته که به مقابله قانونی بپردازند و احتمال دارد که شاهد ورود برخی از نمایندگان مجمع به پرونده ادامه کار هیات رئیسه کنونی فدراسیون فوتبال بعد از تاریخ 18 اردیبهشت باشیم.

به هر حال بد نیست بدانید که دوره چهار ساله مدیریتی این فدراسیون در این تاریخ به پایان می‌رسد و هیچ بعید نیست این جنگ و درگیری باعث شود مجمع عمومی پیگیر برگزاری مجمع فوق‌العاده برای انتخاب هیات رئیسه موقت فدراسیون برای اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات باشد.

گفتنی است اسناد و مدارک اتفاقات مربوط به هیات فوتبال استانی که در این گزارش به آن اشاره شد و نهادهای ذی‌ربط هم در حال رسیدگی به جزئیات آن هستندف نزد خبرگزاری ایلنا محفوظ است و در صورت لزوم جزئیات بیشتری از حواشی به وجود آمده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز