خبرگزاری کار ایران

زوج ملی‌پوش پارااسکی: کرونا باعث شد قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۲۴

صادق کلهر و صدیقه روزبه، زوج پارا اسکی باز ایران از اهداف خود در دنیای ورزش و فعالیت هایشان در این روزهای قرنطینه صحبت کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، این زوج ورزشکار بعد از پارالمپیک زمستانی آمریکا، در سال ۲۰۰۲ با یکدیگر آشنا شدند و ازدواج کردند. صادق کلهر و صدیقه روزبه، ورزشکار بودن را دلیل موفقیت های زندگی شان می دانند.

صادق کلهر که در خانواده ای ورزشی به دنیا آمد و در سال ۷۵ در یک سانحه پای راست خود را از ناحیه زانو از دست داد اما این اتفاق مانع فعالیت ورزشی او نشد و کلهر از سال ۷۶ فعالیت خود را در ماده آلپاین آغاز کرد و در کنار ورزش در رشته روانشناسی مدرک لیسانس گرفت.

صدیقه روزبه نیز در دوران نوجوانی به والیبال و کوه نوردی علاقه مند بود اما پس از ازدواج با کلهر وارد دنیای پارااسکی شد و از همان زمان فعالیتش را ابتدا در ماده آلپاین و سپس در اسنوبرد ادامه داد و در کنار ورزش، در رشته مدیریت بازرگانی موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد شد.

ابتدا صادق کلهر درباره سابقه ورزشی خود در مسابقات گفت: در رقابت های جهانی ۲۰۰۰ سوئیس در جایگاه یازدهم ایستادم. این نتیجه در زمان خودش ارزشمند بود و پس از آن در مسابقات امارات، ماده مارپیچ کوچک و در بخش انفرادی و تیمی مدال های طلا و نقره را بدست آوردم.

وی ادامه داد: اینکه توانستم با وجود این سانحه، باز هم به ورزش و اسکی ادامه دهم و در چندین دوره تنها نماینده ایران در پارااسکی بودم شیرین ترین و بهترین اتفاق دوران ورزشی زندگی ام است. البته رسیدن به این موفقیت بدون تلاش و سختی نبود.

صدیقه روزبه، در تائید صحبت های همسرش افزود: اکنون با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان، امروز تعداد ورزشکاران این رشته به ۴۰ نفر افزایش پیدا کرده است و شاهد رشد این رشته بودیم و مطمئنم در رویداد های زمستانی آینده، کاروان ایران می تواند با کسب مدال های خوشرنگ بدرخشد.

روزبه عملکرد موفق در پارالمپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی از بهترین نتایج خود دانست و گفت: هدفم کسب موفقیت در پارالمپیک بعدی است و از رسیدن به سکو و مدال ناامید نیستم و آرزو دارم پرچمدار کاروان کشورم در پارالمپیک زمستانی باشم و امیدوارم روزی این آرزو با حمایت مسئولان محقق شود.

کلهر درباره سختی های رشته پارااسکی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور، ما فقط در نیمه دوم سال امکان تمرین روی برف را داریم و در ابتدای سال تنها می توانیم با کوه نوردی و بدنسازی آمادگی جسمانی مان را حفظ کنیم اما با این شرایط، من از اهدافم دست نکشیدم و با تداوم حضورم در پارااسکی سعی کردم فعالیت این رشته را حفظ کنم تا شاهد حضور نمایندگان بیشتری در تیم ملی باشیم.

بانوی ملی پوش تیم پارااسکی کشورمان تصریح کرد: در زمستان سال گذشته با حمایت کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و انجمن، دو مرحله اردوی آمادگی برگزار شد که از کیفیت و سطح بالایی برخوردار بود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، پیست ها تعطیل و اردوها لغو گردید که از این جهت، زمان تمرینی ما متاسفانه بسیار کوتاه شد و اکنون با رعایت توصیه های ستاد مبارزه کرونا، در خانه به تمرین می پردازیم.

این زوج ورزشکار، ازدواج را مسیری برای رسیدن به موفقیت های خود می دانند و کلهر بیان کرد: اینکه هردو ما هدف های یکسانی داشتیم باعث شد تا محدودیت ها و سختی های زندگی مانع تلاش هایمان نشود و زندگی ما با همه سختی ها بسیار زیبا تر باشد.

روزبه در تکمیل صحبت های کلهر گفت: در طول این سال ها، همسرم برای پیشرفتم کمک های زیادی به من کرد و حمایت های زیادی ازم داشت. او باعث شد تا با دنیای حرفه‌ای ورزش آشنا شوم و پیشرفت را تنها در تحصیل و شغل نبینم و فهمیدم ورزش می‌تواند بهترین و موثرترین راه برای افزایش انگیزه و روحیه افراد باشد.

کلهر درباره این روزها که شیوع بیماری کرونا باعث شده تا زمان بیشتری را در خانه باشند، گفت: می توانیم با دید مثبتی به این وضعیت نگاه کنیم چرا که بیماری کووید ۱۹ باعث شد تا قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم و در این زمان به کارهایی برسیم که همیشه به دلیل مشغله های مختلف از انجام آنها بازماندیم.

این زوج ورزشکار در این روزها با ماندن در خانه علاوه بر رعایت دستورات ستاد پیشگیری از این بیماری، به صورت هوازی تمرین می کنند تا تعطیلی زودهنگام پیست ها باعث نشود آمادگی جسمانی شان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز