خبرگزاری کار ایران

بخشش دردسرساز متهمان دوپینگ

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۴۱

دادگاه بین‌المللی ورزش در تصمیمی مناقشه برانگیز محرومیت مادام‌العمر 28 ورزشکار روس را به دلیل نبود شواهد و مدارک کافی بخشید.

به گزارش ایلنا، با این وجود کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) شرایط 15 ورزشکار روس را که برای تمام عمر از فعالیت در بازی‌های المپیک محروم شده بودند را دوباره بررسی می‌کند.

مارک آدامز سخنگوی IOC در این خصوص اعلام کرد این 15 ورزشکار دعوت خواهند شد تا شرایط‌شان دوباره مورد بازبینی قرار بگیرد. روسیه اعلام کرده آنها می‌خواهند 15 ورزشکار از این 28 ورزشکار را به بازی‌های المپیک زمستانی اعزام کنند. براساس اعلام آدامز تصمیم نهایی در این خصوص قبل از شروع بازی‌های زمستانی اعلام خواهد شد.

در همین رابطه توماس باخ رییس IOC از تصمیم دادگاه بین‌المللی ورزش در خصوص بخشیده شدن محرومیت مادام‌العمر ورزشکاران روس تعجب کرد. وی درباره تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) در خصوص بخشیده شدن محرومیت مادام‌العمر روس‌ها، اظهار داشت: «این تصمیم کاملا ناامیدکننده و تعجب‌ ‌برانگیز بود. ما اصلا چنین انتظاری نداشتیم. وی اعلام کرد مسوولان المپیک قرار است از CAS درباره این تصمیم سوالاتی را بپرسند. ما احساس می‌کنیم این تصمیم نشان می‌دهد که نیاز ضروری برای اصلاحات در ساختار داخلی CAS وجود دارد.»

رییس IOC همچنین درباره شرایط بوکس اظهار داشت: «ما به شدت در خصوص فدراسیون جهانی بوکس نگران هستیم. گزارش‌هایی از رییس کمیته اخلاق و مدیر اجرایی IOC دریافت کرده‌ایم. با تصمیماتی که در ماه دسامبر گذشته گرفتیم از کمک مالی به فدراسیون جهانی بوکس اجتناب کردیم. اعضای هیات اجرایی فدراسیون بوکس از گزارش‌هایی که در خصوص مسائل مالی، داوری و دوپینگ داده شده راضی نیستند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز