خبرگزاری کار ایران

سرنوشت مشابه پیراهن شماره 7 در منچستر یونایتد و استقلال

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۴۷

حسن بیت‌سعید از دو اسطوره‌ی استقلال برای پوشیدن پیراهن شماره‌ی 7 رخصت خواست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حسن بیت‌سعید با رخصت گرفتن از محمد نوازی و فرهاد مجیدی پیراهن شماره‌ی 7 استقلال را در فصل بعد بر تن خواهد کرد.

یکی از شباهت‌های استقلال و پرسپولیس اعتباری است که این پیراهن (شماره 7) دارد. همه می‌دانند که علی پروین 17 سال آن پیراهن را در پرسپولیس به تن کرد و پس از او این شماره طلسم شد و حتی بازیکنی چون استیلی هم جرات پوشیدن آن را نداشت- استیلی در پرسپولیس شماره 25 با به تن می‌کرد. با این حال، بین دو عدد 2 و 5 یک علامت «+» می‌گذاشت.

سرنوشت این پیراهن در استقلال کمی متفاوت است. در همین دو دهه‌ی اخیر بازیکنان بزرگی این پیراهن را به تن کرده‌اند. محمد نوازی سال‌ها این پیراهن را می‌پوشید و سبک بازی‌اش که چون دیوید بکام بود نوستالژی او را برای هواداران تداعی می‌کرد - لقب ممَدِ دیوید بکام که هواداران استقلال رویش گذاشتند نمودار این تشابه است.

با این حال، پس از نوازی این پیراهن به بازیکنی بزرگتر و محبوبتر رسید. مجیدی این پیراهن را از نو اعتبار بخشید، به طوری که یکی از لقب‌های او «شماره 7 محبوب» است.

با رفتن مجیدی از فوتبال این پیراهن چند سالی بایگانی شد تا کرار جاسم آن را پوشید. با این که کرار هیچگاه در استقلال محبوب نشد بازیکن کمی نبود و شایسته‌ی پوشیدن آن بود. 

سرنوشت مشابه پیراهن شماره 7 در منچستر یونایتد و استقلال

سرنوشت این پیراهن در استقلال مشابه سرنوشت و ارزش آن در منچستر یونایتد است. بازیکنان بزرگ یونایتد این پیراهن را پوشیده‌اند. جرج بست مدتی آن را به تن کرد و بعد نوبت بازیکنانی چون اریک کانتونا، دیوید بکام و کریستیانو رونالدو رسید. اگر کرار را به دلیل خصوصیات اخلاقی‌اش شبیه کانتونا در نظر بگیریم و نوازی را به دلیل سبک بازی‌اش چون بکام، باید مجیدی را به دلیل محبوبیتش با رونالدو مقایسه کنیم.

با این حال، فصل گذشته بختیار رحمانی که از سوی هواداران استقلال به Br7 ملقب شد نتوانست با این پیراهن بدرخشد. این ترس وجود دارد که بیت‌سعید هم به این عاقبت دچار شود. باید دید که آیا بیت‌سعید می‌تواند جرج بست استقلال شود یا به طور نمادین در حد همان ممفیس دیپای خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز