خبرگزاری کار ایران

ندارهای با غیرت برابر رییس سعودی؛

استقلال خوزستان- الهلال عربستان؛ تقابل نابرابر فقر و سرمایه

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۲۶

نماینده اهوازی ایران در مرحله یک هشتم نهایی بدون هیچ تمرین و آمادگی برابر الهلال عربستان به میدان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال خوزستان نماینده ایران و پدیده این فصل لیگ قهرمانان آسیا، پس از پشت سر گذاشتن تیم‌های قدر مرحله گروهی لیگ قهرمانان به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی راه یافت. 

این تیم با تعصب که پس از قهرمانی در لیگ برتر پانزدهم تا کنون هیچ مبلغی اعم از قرارداد بازیکنان و یا پاداش قهرمانی دریافت نکرده و بارها دست به اعتصاب زده است، با وجود مشکلات مالی و عدم تمرین اما عازم عمان شدند تا با حریف گردن کلفت سعودی مقابله کنند.

در مقابل این تیم بی‌پول اما با تعصب، تیم قدرتمند الهلال قرار دارد که علاوه بر تمکن مالی بالا و امکانات عالی، پیش از این دیدار مبلغ بسیار بالایی به عنوان شارژ مالی دریافت کرده تا بازنده این بازی نباشد.

استقلال خوزستان در حالی امشب (سه‌شنبه) میزبان حریف متمول سعودی است که با حاشیه و مشکلات فراوان توانست خود را به عمان برساند. بازیکنان استقلال به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان حاضر به سفر به عمان نشدند و به نوعی نشان دادند که این بار برای ابراز اعتراض‌شان جدی‌تر از همیشه‌اند.

شاید هم فکر می‌کردند که اگر این بار موفق به دریافت مطالبات شان نشوند، دیگر هرگز نخواهند توانست طلب خود را زنده کنند. با این حال اما تهدید مسوولان فوتبال و استان خوزستان به اعتراض استقلال خوزستانی‌ها چربید تا آنها بدون اینکه موفق به دریافت پول شوند، ایران را به مقصد عمان ترک کنند.

الهلال عربستان یکی از تیم‌های پرطرفدار و متمول عربستان است و اکنون شاگردان سیروس پورموسوی با دست خالی باید مقابل آبی پوشان عربستانی قرار بگیرند. پیروزی استقلال خوزستان مقابل الهلال با هیچ متر و معیار ورزشی قابل پیش بینی نیست. بازیکنان تیمی که حتی پول سفر نداشته‌اند آیا واقعا انگیزه‌ای برای بازی دارند؟

با این حال امید است، جوانان غیرتمند ایرانی بار دیگر با توانایی‌های فردی و خلاقیت خود فوتبال آسیا را مات و مبهوت کنند. هرچند بردن الهلال با برتری‌های مالی و فنی اش، کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد و شاید خوشبین‌ترین تماشاگر ایرانی هم پیروزی استقلال خوزستان را در این بازی تصور نکند. فوتبال ایران و بخصوص استقلال خوزستانی‌ها اما بارها از غیرممکن‌ها عبور کرده‌اند و حماسه ملبورن و صعود به جام جهانی شاخص‌ترین آنهاست و امیدواریم این مرتبه هم شاهد یک شگفتی بزرگ در فوتبال آسیا باشیم.

لقب الهلال در فوتبال عربستان رییس است و امیدواریم جوانان ایرانی بتوانند رییس سعودی را شکست بدهند. براساس خبرهای رسیده از عمان، سیروس پورموسوی و شاگردانش، بعد از پایان این بازی به ایران برنمی گردند و بعد از چند جلسه تمرین در عمان به قطر می‌روند تا برای بازی برگشت مقابل الهلال آماده شوند. باشد که در این بین قرار گرفتن در شرایط تمرینی و مسابقه، برای صعود از این مرحله، انگیزه بیشتری به بازیکنان استقلال خوزستان دهد. آن هم در شرایطی که آنها تا همین جا هم بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که با تمام وجود مقابل حریف به میدان می روند.

یکی دیگر از حواشی مربوط به داوری این دیدار است. استقلال خوزستان که قرا است با یک تیم عرب مقابله کند در حالی به مصاف این تیم می‌رود که داور بحرینی، علی السماهیچی این دیدار حساس را قضاوت می‌کند . مقابله تیم‌ةای ایرانی برابر عربستان و یا دیگر تیم‌های عربی تداعی‌گر خاطره خوشی برای طرف ایرانی ندارد.

ترکیب احتمالی استقلال خوزستان:

دروازه‌بان: وحیدشیخ ویسی- مدافعان: محمد طیبی، ابوالفضل علایی، دانیال ماهینی، عقیل کعبی- هافبک‌ها: فرشاد سالاروند، سلمان بحرانی، مهدی مومنی، حسن بیت سعید، آرش افشین- مهاجم: آلویس نانگ

این دیدار امشب از ساعت 20:30 به میزبانی آبی‌های اهواز در ورزشگاه سیب مسقط برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز