خبرگزاری کار ایران

تلاش برای کسب سومین مدال وزنه‌برداری در غیاب ایلیا

وزنه‌بردار المپیکی دسته 105 کیلوگرم ایران بامداد فردا رقابت خود را با حریفانش در ریو آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون وزنه‌برداری، رقابت دسته 105 کیلوگرم بازی های المپیک 2016 ریو،در شرایطی بامداد فردا برگزار می‌شود که بی‌شک غیبت ایلیا ایلین قزاق، اسطوره پرمدال و سرشناس این وزن به همراه دیوید بجانیان روس که او هم از مدال داران دسته 105 کیلوگرم جهان به شمار می‌رود، قطعاً در روند کیفی و رقابتی این وزن تاثیر بسزایی خواهد داشت، اما این موضوع دلیلی برای عدم جذابیت‌های بصری رقابت دسته 105 کیلوگرم نخواهد بود، زیرا حضور بزرگانی همچون نوروالدینف ازبک، زایچیکف قزاق، مارتیروسیان ارمنستانی و محمدرضا براری نماینده شایسته کشورمان بی شک رقابتی سخت و جذاب را در این وزن بدنبال خواهد داشت.

محمد رضابراری، وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا 2016 که در ازبکستان برگزار شد با ثبت رکورد 401 کیلوگرم در مجموع، بهترین رکورد شخصی را به نام خودش به ثبت رساند. اگرچه براری در تمرینات وزنه های سنگین تری را هم مهار کرده است اما در مسابقات رسمی وزنه های 180 و 221 در یکضرب و دوضرب، بهترین وزنه های او به شمار می روند. حالا او امیدوار است با افزودن به رکوردهای شخصی اش همچون نواب نصیرشلال یکی از نفرات حاضر در تیم ملی در رقابتهای المپیک باشد تا با استفاده از تجربیات ارزشمندی که دارد بتواند در این آوردگاه مدال آوری کند.

با وجود نبود ایلیا ایلین قزاق، باز هم محمدرضا براری کار سختی را پیش رو دارد. روسلان نورالدینف ازبک، الکساندر زایچیکف از قزاقستان و سیمون مارتیروسیان از ارمنستان جدی‌ترین حریفان براری محسوب می‌شوند، اما محمدرضا براری که تاکنون 3 بار در رقابت‌های جهانی بزرگسالان حضور داشته و مدال برنز تک حرکت جهان را نیز در کارنامه خود دارد، وزنه برداری نیست که بتوان به سادگی از کنار نامش عبور کرد.

 

کد خبر : ۴۰۰۹۶۸