خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش وزارت‌ورزش به حاشیه‌های جلسه‌وزیر و فوتبالی‌ها با نمایندگان‌مجلس

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۳۸۸

مرکز روابط عمومی وزارت‌ورزش در واکنش به برخی"خبرهای ضد و نقیض" از محتوای جلسه دست‌اندرکاران فوتبال با نمایندگان‌مجلس، بیانیه‌ای صادر کرد

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه‌خبری وزارت‌ورزش و جوانان در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت‌ورزش و جوانان امده است :

۱. نشست وزیر و مدیران ورزش کشور به دنبال دعوت نمایندگان مردم تبریز برای پاسخ نهایی به مسایل بازی نفت‌تهران و تراکتورسازی تبریز صورت گرفت و آقایان کفاشیان و تاج بنا بر مسئولیت مستقیم درباره بازی‌های لیگ، تعیین تیم داور، نظارت بر نحوه مسابقه و برگزاری لیگ و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در جلسه مذکور حضور یافتند.

۲. با توجه به شکل اساسنامه فدراسیون‌فوتبال و استقلال مدیران فوتبالی در تصمیم گیری و اجرای برنامه‌های خود، محمود گودرزی به توضیح این موضوع برای نمایندگان پرداخت و توجه‌دادن نمایندگان مردم به حساسیت نهادهای بین‌المللی بر دخالت دولت در امور فوتبال و به همین سبب باید کفاشیان و مسئولان سازمان‌لیگ پاسخگوی، سئوالات و ابهامات نمایندگان باشند.

۳. وزیر ورزش و جوانان در این جلسه با طرح موضوع اختیار و تسلط وزارت ورزش به عنوان نهاد عالی دولت در موضوع ورزش، رویه موجود را به عنوان یک پارادوکس در موضوع اختیار و قدرت وزارتخانه در موضوعات فوتبال مطرح کرد و گفت: از آنجایی که در تمامی مسایل در ‌‌نهایت وزیر و معاونان وزارت‌ورزش باید پاسخگوی دولت و مجلس باشند با این رویه، برآورده‌کردن انتظارات نمایندگان مردم در موضوع فوتبال و رسیدگی به تخلفات و سئوالات موجود برای بنده مشکل است.

۴. محمود گودرزی در ادامه سئوالات نمایندگان درباره فوتبال و مرخصی مکرر و طولانی کی‌روش هم با اشاره به استقلال فدراسیون در استخدام سرمربی و نظارت بر نحوه کار او، یادآور شد در این مورد بعد از چند اظهارنظر از جایگاه‌وزیر و حتی کار‌شناس‌ورزش مورد تهاجم گسترده از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفت و در این مورد فرصت نظارت هم به وزیر ورزش داده نمی‌شود.

۵. در ادامه جلسه نمایندگان‌تبریز از مسئولان فدراسیون خواستار پاسخگویی درباره ابهامات بازی نفت‌تهران و تراکتورسازی تبریز، نحوه داوری‌ها در لیگ‌بر‌تر، حواشی زیاد تیم‌ها و برخی مربیان و بازیکنان و نحوه حضور کی‌روش در تیم‌ملی و... مواردی از این دست شدند.

۶. مطرح شدن مواردی مانند درگیری لفظی مدیران وزارتی و دست‌اندرکاران سازمان لیگ و فدراسیون‌فوتبال ضمن اینکه موضوعیت نداشته تلاشی برای بر هم زدن فضای گفت‌و‌گوی صمیمانه و مسئولانه وزیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.

۷. فدراسیون‌فوتبال به عنوان یکی از ۵۲ فدراسیون حوزه وزارت‌ورزش و جوانان ضمن اینکه فرزند بزرگ وزارت ورزش و جوانان است و مجموعه مدیران خود را مکلف به حمایت و کمک از این فدراسیون می‌دانند ولی قاعدتا باید پاسخگوی تصمیمات و نحوه مدیریت خود بر فوتبال کشور در مقابل افکار عمومی، نمایندگان مردم و البته وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده دولت برآمده از آرای مردم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز