خبرگزاری کار ایران

پایان مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس؛

استیل‌آذین برنده موقت مزایده سرخ‌ها/ 6 های هدایتی کارگر افتاد/ سمند تنها خریدار استقلال

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۷۶

حسین هدایتی و شرکت استیل آذین با ارائه بالاترین رقم پیشنهادی به طور موقت برنده مزایده چهارم باشگاه پرسپولیس شدند تا اهلیت آنها تا روز یکشنبه تایید شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در چهارمین جلسه مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در فضای ورزش شایعه زود پراکنده می شود و بر اصل غلبه می کند اما خوشبختانه سازمان خصوصی سازی از این شایعات مصون است و تاکنون تمام جلسات مزایده در کمال شفافیت و صداقت برگزار شده است.

پوری حسینی افزود: در سالی واگذاری را انجام دادیم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امسال نتایج خوبی نگرفتند و ما انتظار داشتیم این واگذاری در اوج قدرت این دو باشگاه برگزار شود و امیدواریم سال آینده این دو باشگاه پرطرفدار در ایران و آسیا موفق باشند.

وی با آرزوی موفقیت برای تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار امشب مقابل الهلال عربستان افزود: خوشبختانه هر 4 متقاضی وجه شرکت در مزایده را پرداخت کرده اند و ذیحسابی سازمان خصوصی سازی نیز آن را تایید کرده است.

در ادامه با بازگشایی پاکت های ارائه شده به سازمان خصوصی سازی ، خریداران دو باشگاه سرخابی مشخص شدند که استیل آذین ایرانیان با 332/666/666/666 میلیارد تومان به عنوان برنده مزایده باشگاه پرسپولیس معرفی شد.

همچنین شرکت سمند تنها خریدار باشگاه استقلال نیز با ارائه رقم 295 میلیارد تومان و با تایید پرداخت سپرده تعیین شده به هیات واگذاری معرفی شد تا اهلیت این شرکت بررسی شود.

در این مزایده هنگام باز شدن پاکت ها امیر عابدینی درخواست کرد پاکت استیل آذین دیرتر از دو شرکت دیگر باز شود که با موافقت رئیس سازمان خصوصی سازی ابتدا پاکت شرکت میوان ابتکار باز شد که رقم پیشنهادی آنها 290 میلیارد تومان بود. 

درادامه پاکت شرکت بهنام پیشروی کیش باز شد که رقم پیشنهادی این شرکت 329/882/598/880 میلیارد تومان بود.

سومین پاکت به شرکت استیل آذین ایرانیان اختصاص داشت که رقم 332/666/666/666 میلیارد تومان را پیشنهاد داد که بالاتر از دو پیشنهاد دیگر بود و به عنوان برنده مزایده معرفی شد.

طبق اعلام مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده، اهلیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شده و شاید مالکان جدید این دو باشگاه مشخص شوند.

پوری حسینی با بیان اینکه بعید می دانم مزایده به دور دوم کشیده شود گفت: امیدوارم با تایید اهلیت خریداران مزایده به دور دوم نرود.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی محدودیتی برای برگزاری مزایده ندارد و پیش از این نمونه هایی داشتیم که حتی 7 تا 8 نوبت مزایده برای واگذاری آنها برگزار شده است ولی تصور می کنم اینبار کار واگذاری سرخابی ها به سرانجام برسد.

پوری حسینی تاکید کرد: مزایده چهارم آن قدر شفاف برگزار شد که جای هیچگونه ابهامی برای شرکت کنندگان باقی نگذاشت اما هنوز برنده قطعی مشخص نیست و بالاترین رقم تعیین کننده برنده مزایده نخواهد بود بلکه اهلیت خریداران باید مورد تایید هیات سه نفره واگذاری قرار گیرد.

رئیس سازمان خصوصی در پایان گفت: امیدوارم روند خصوصی سازی دو باشگاه به خوبی و خوشی به پایان برسد و نگرانی های هواداران دو تیم برای واگذاری برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز