خبرگزاری کار ایران

مخالفت مجلس با مزایده قانونی نشد؛

سبحانی: مزایده چهارم سرنوشت‌ساز است/هدایتی باید از بانک‌مرکزی نامه بیاورد

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۴۷

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به وجود متقاضی خرید برای هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مزایده چهارم گفت: این مزایده برای هر دو باشگاه تعیین کننده و سرنوشت ساز خواهد بود.

جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تاکید دوباره بر برگزاری جلسه مزایده امروز (سه شنبه) در سازمان خصوصی سازی گفت: هر دو باشگاه متقاضیانی برای خرید دارند و با توجه به برگزاری چند مرحله مزایده و آشنایی خریداران با آداب شرکت در مزایده تصور می کنم مزایده چهارم پربارتر از مزایده های قبلی برگزار شود و تکلیف دو باشگاه سرخابی در جلسه امروز نهایی شود.

سبحانی با بیان اینکه تا قبل از جلسه مزایده تعداد متقاضیان خرید دو باشگاه غیر قابل اعلام است گفت: دو متقاضی قبلی(مزایده سوم) باشگاه پرسپولیس در این دور از مزایده نیز خریدار این باشگاه هستند. ضمن اینکه باشگاه استقلال نیز خریداران و پیشنهاداتی دارد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد اظهارات اخیر حسین هدایتی مبنی بر اینکه هیچگونه بدهی خارج از امور جاری فعالیت های اقتصادی به سیستم بانکی ندارد، گفت: اگر شرایط حضور ایشان در مزایده چهارم نظیر مزایده قبلی باشد وی همچنان از این نظر با مشکلاتی روبرو خواهد شد مگر اینکه وی از بانک مرکزی برای وضعیت بدهی های خود نامه رسمی به سازمان خصوصی سازی ارائه کند یا تغییراتی را در ترکیب سهام داران شرکت استیل آذین ایجاد کرده باشند.

وی در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با حضور شرکت های خودروسازی در مزایده چهارم تصریح کرد: خودروسازان مطابق قوانین منعی برای حضور در مزایده ندارند چرا که این شرکت ها دولتی محسوب نمی شوند. البته شاید مجلس علاقمند است تا بخش خصوصی واقعی در این زمینه ورود کند ولی ما هم نمی توانیم به لحاظ قانونی منعی برای حضور خودروسازان ایجاد کنیم.

سبحانی در پاسخ به این سئوال که در صورت برنده شدن خودروسازان در مزایده ، مجلس اقدام به ابطال مزایده نخواهد کرد، گفت: تصور نمی کنم مجلس با نتیجه مزایده قانونی سازمان خصوصی سازی مخالفت کند. 

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد احتمال لغو مزایده امروز اظهار داشت: علیرغم اینکه گفته می شد 135 نماینده مجلس مخالف برگزاری مزایده هستند ولی طرح دو فوریتی چگونگی واگذاری تاکنون در صحن علنی مجلس مطرح نشده و این طرح به صورت قانون درنیامده و تا زمانی که این موضوع قانونی نشود الزامی به لغو مزایده نداریم.

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت نافرجام ماندن مزایده چهارم چه راهکاری برای واگذاری استقلال وپرسپولیس در قانون پیش بینی شده است، اظهار داشت: طبق قانون هیچ منعی برای تعدد مراحل مزایده نداریم و پیش از این جلسات مزایده حتی تا 6 بار هم تکرار شده است اما در صورت بی‌نتیجه بودن مزایده چهارم هیات واگذاری می‌تواند راهکارهای دیگری را در دستورکار قرار دهد ولی تصور می‌کنم در مزایده امروز تکلیف واگذاری دو باشگاه سرخابی مشخص شود.

یادآور می شود پس از سه دور شکست در برگزاری مزایده سرخابی ها قرار است مزایده چهارم ساعت 14 امروز در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز