خبرگزاری کار ایران

بررسی حریفان آبی‌ها تا پایان فصل؛ نقشه راه قهرمانی استقلال مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۰۵۱

استقلال تا پایان فصل 10 بازی مهم در مسیر قهرمانی، پیش رو خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، استقلال با فاصله سه امتیازی نسبت به تیم دوم، صدرنشین لیگ برتر است و امیدوار است که این صدرنشینی را تا پایان فصل تداوم بخشد. آبی پوشان از 20 بازی انجام شده تا این‌جای کار، 43 امتیاز جمع آوری کرده و حالا 10 بازی پیش روی این تیم در ادامه فصل، بیش از هر زمانی حائز اهمیت است.

هوادار (مهمان)

استقلال در بیست و یکمین هفته از چارچوب رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف هوادار برود. با اینکه روی کاغذ استقلال در این بازی مهمان است اما نباید از تهران خارج شود و حتی به این دلیل که ورزشگاه دستگردی قابلیت برگزاری بازی با تماشاگر را ندارد، ممکن است این بازی به ورزشگاه آزادی منتقل شده و تماشاگران استقلالی نیز حضور داشته باشند.

هوادار که پس از محمود فکری با مسعود شجاعی به آرامش رسیده بود و در 5 بازی متوالی هیچ باختی را تجربه نکرد، نهایتا در بازی قبل خود با تراکتور 4-2 باخت و با 19 امتیاز در رده دوازدهم جدول جای گرفته است. حال باید دید شجاعی و شاگردانش می‌توانند در تقابل با صدرنشین لیگ، دومین مساوی او را پس از دربی رقم بزنند یا خیر.

مس رفسنجان (میزبان)

استقلال برای این بازی نیز از تهران خارج نمی‌شود و در آزادی با حضور تماشاگران خود میزبان مسی ها خواهد بود. مس رفسنجان پس از نشستن نویدکیا روی نیمکت این تیم هنوز باختی را تجربه نکرده و در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی موفق شد با برد 2 گله استقلال را از پیش روی برداشته و به دور بعد صعود کند. مسی ها هم اکنون با 24 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند.

نارنجی پوشان پس از زمین گیر کردن تراکتور و برد 3 گله جلوی آلومینیوم اراک، باید به مصاف ذوب آهن بروند که روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند و به نظر می‌آید مس رفسنجان با روحیه مضاعف مقابل استقلال قرار گیرد و یکی از حریفان سخت نکونام در مسیر قهرمانی قطعا مس رفسنجان خواهد بود.

آلومینیوم اراک (مهمان)

در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر، آلومینیوم در استادیوم امام خمینی اراک میزبان استقلال خواهد بود. آلومینیوم پس از شکست پرسپولیس، در سه بازی بعدی خود سه باخت متوالی داشته و در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. به هر حال استقلال بر خلاف رقیب سنتی خود، تا کنون در تمامی رقابت‌ها جلوی آلومینیوم باختی نداشته است. دستاورد مجتبی حسینی و شاگردانش در این فصل، 25 امتیاز از 19 بازی بوده و در جایگاه نهم جدول جای گرفته اند.

شمس آذر (میزبان)

شمس آذر که شگفتی ساز این فصل از رقابت‌ها لقب گرفته باید درهفته بیست و چهارم مقابل استقلال، در آزادی دیدار داشته باشد. آن‌ها در این فصل 25 امتیاز کسب کردند و در جایگاه هشتم جدول قرار دارند. دقیقی و شاگردانش در بازی رفت مقابل استقلال با نتیجه 2-2 به تساوی رضایت دادند.

تراکتور (مهمان)

بازی برگشت استقلال و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام به میزبانی تراکتوری‌ها برگزار خواهد شد. تراکتور در این فصل عملکرد نسبتا درخشانی را به نمایش گذاشته و با 35 امتیاز، پایین‌تر از استقلال و پرسپولیس در جایگاه سوم جای گرفته است. نکته جالب در مورد تیم خمز این است که او بازی های خود مقابل سپاهان و استقلال و پرسپولیس(رفت و برگشت) را باخته و مقابل مدعیان حرفی برای گفتن ندارد. بازی رفت این دو تیم نیز با نتیجه 2-0 به سود استقلال پایان یافت.

ذوب آهن (میزبان)

ذوبی ها که در این فصل عملکرد سینوسی داشتند، بدترین فرم خود را در بازی های اخیر نشان دادند و به نظر می‌رسد اگر ربیعی و شاگردانش به روند ناکامی خود تا بازی با استقلال ادامه دهند، آبی پوشان کار سختی مقابل آن‌ها نخواهند داشت. آن‌ها هم اکنون با 26 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند و بازی رفت دو تیم نیز با نتیجه 1-1 مساوی شد.

فولاد (میزبان)

بدترین عملکرد فولاد در سال های اخیر، فصل جاری رقم خورد و آن‌ها از 20 بازی انجام شده، 5 برد، 4 مساوی و 11 باخت داشته اند و به واسطه همین عملکرد اکنون در جایگاه سیزدهم قرار دارند. این در حالی است که فولادی ها به آل نعمه امیدوار هستند تا آ‌ن‌ها را از این بحران خارج کند. بازی رفت دو تیم نیز 0-0 مساوی شد.

نساجی (مهمان)

هفته بیست و هشتم لیگ برتر، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی از استقلال میزبانی خواهد کرد. نساجی در این فصل سه مربی عوض کرد و هم اکنون ساکت الهامی روی نیمکت این تیم می‌نشیند. با توجه به شرایطی که نساجی در جدول دارد، هدف مدیریت این تیم از به خدمت گرفتن الهامی، بقا در لیگ بود. آن‌ها با 15 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند و بازی رفت دو تیم با نتیجه 4-2 به سود استقلال پایان یافت.

گل گهر (میزبان)

گل گهر معمولا هیچ وقت برای استقلال رقیب سختی نبوده و در 11 دیداری که تا کنون داشته اند ، تنها یک بار باخته است. در این فصل نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و با 33 امتیاز در جایگاه پنجم جدول ایستاده اند. بازی رفت این دو تیم با نتیجه 1-1 مساوی شد.

پیکان (مهمان)

آخرین حریف استقلال در لیگ برتر پیکان خواهد بود و اگر شرایط به گونه ای پیش برود که رقابت بین مدعیان تا هفته آخر ادامه یابد و به صدرنشینی استقلال منجر شود، باید پس از این بازی جشن قهرمانی بگیرند. البته ممکن است سه امتیاز این بازی و تعداد گل های رد و بدل شده نیز سرنوشت قهرمان لیگ را عوض کند. در هر صورت پیکان هم اکنون با عنایتی روزهای خوبی دارد و موفق به شکست سپاهان و ملوان در دو بازی متوالی شده است. آن‌ها هم اکنون با 20 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارند و بازی رفت استقلال و پیکان با نتیجه 2-1 به سود استقلال پایان یافت.

استقلال تا این‌جای کار بازی های سخت خود مقابل پرسپولیس و سپاهان را از سر گذرانده و اگر در این 10 بازی موفق به پیروزی شود، بدون توجه به نتایج سایر مدعیان، با اختلاف حداقل سه امتیازی قهرمان خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز